برادر-با-آلارچی-گفتگو-کرد

معاون اقتصادی ریاست‌الوزراء با پینو آلارچی رییس اجراییوی پیشین دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد دیدار نمود.

به گزارش افغان نیوز؛ در خبرنامه ایکس معاونت اقتصادی ریاست‌الوزار امروز(دوشنبه، ۱۴ حوت) آمد است که در این دیدار، دو طرف در مورد مبارزه با مواد مخدر و همکاری‌های مشترک افغانستان و جامعه جهانی در این زمینه، گفتگو نموده‌اند.

بر اساس خبرنامه آقای برادر گفته است که حکومت سرپرست در دو نیم سال گذشته با کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان مبارزه جدی کرده و در حال حاضر سطح تولید و قاچاق آن به صفر رسیده است.

 وی افزود که ا.ا هزاران معتاد را جمع آوری کرده و تداوی این معتادان به طور بهتر انجام شده است. در خبرنامه آمده است که برای معتادان زمینه کار و برنامه‌های آموزشی‌حرفوی، راه اندازی کرده‌اند.

 به گفته معاون اقتصادی ریاست‌الوزار ، با روی کار آمدن ا.ا، نظام مستقل و امنیت سرتاسری در افغانستان، زمینه خوبی برای ترویج کشت بدیل مواد مخدر به میان آمده است و سازمان‌های بین‌المللی می‌توانند در این زمینه با افغان‌ها همکاری نمایند.

در خبرنامه آمده است که رییس پیشین دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد از مبارزه ا.ا با مواد مخدر استقبال نموده، گفت که جامعه جهانی مکلف‌اند که در بخش مهیا ساختن کشت بدیل خشخاش برای دهقانان افغان با امارت اسلامی همکاری نمایند. 

پینو آلارچی افزود، آن‌ها در نظر دارند تا در آینده نزدیک کنفرانس بین‌المللی را در کابل برگزار و از طریق این کنفرانس حمایت مالی بین‌المللی در بخش کشت بدیل خشخاش به دهاقین افغان را جلب کنند.

برادر با آلارچی گفتگو کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد