برادر-با-رییس-بورد-تجارت-خارجی-ترکیه-دیدار-و-گفتگو-کرد

سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزرا با نایل اولپک، رییس بورد تجارت خارجی ترکیه (DEIK) و شماری از تاجران بزرگ ترکی دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ا.ا با نشر اعلامیه‌ای در توییتر نگاشته که این دیدار روز گذشته (جمعه، ۲۰ اسد) در دفتر مرکزی بورد تجارت خارجی ترکیه (DEIK) در شهر استانبول انجام شده است.
به گفته مجاهد، شماری زیادی از سرمایه گذاران افغانستان، ترکیه، رییسان و نمایندگان کمپنی‌های بین‌المللی که در این نشست اشتراک داشتند، بیشتر آنها در سطح منطقه و جهان در زمینه‌های اعمار زیر بناها، استخراج معادن و پروسس آن، میکانیزه شدن زراعت، تولید برق، ایجاد شبکه خط آهن، تولید مواد خوراکی و ادویه جات، تجارت، مخابرات و سیاحت تجربه کاری و پیشینه دیرینه سرمایه‌گذاری دارند.
طبق اعلامیه، در این دیدار روی مسائل اقتصادی - تجارتی و فرصت های موجوده در بخش سرمایه‌گذاری صحبت‌های همه جانبه صورت گرفته است.
در اعلامیه آمده که ملا عبدالغنی برادر به تاجران افغانستان و ترکیه اطمینان داده که با تامین امنیت سرتاسری در افغانستان، زمینه سرمایه‌گذاری فراهم شده و امارت اسلامی در بخش‌های معادن، زراعت، تولید برق، زیر بناها، صنعت، مخابرات، تجارت و سایر عرصه‌ها برای سرمایه گذاری تسهیلات را فراهم کرده است.
در اعلامیه آمده که در این نشست نمایندگان کمپنی‌های اشتراک کننده، علاقمندی کامل خود را پیرامون سرمایه‌گذاری در افغانستان اظهار کرده و گفته‌اند که از فرصت‌های موجود برای هر دو کشور استفاده خواهند کرد‌.
بورد تجارت خارجی ترکیه (DEIK)یک سازمان غیر دولتی ترکی است که در سال ۱۹۸۵ میلادی ایجاد و در ۱۵۲ کشور جهان در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری تجربه دارند.
این درحالی است که ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا اوایل هفته گذشته در راس یک هیات عازم ترکیه شد.

برادر با رییس بورد تجارت خارجی ترکیه دیدار و گفتگو کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد