برادر-و-رییس-هلال-احمر-اندونزیا-گفتگو-کردند

معاون اقتصادی ریاست الوزرا و رییس هلال احمر و شورای مساجد و معاون پیشین رییس جمهور اندونزیا و هیأت همراهش دیدار ودر مورد توسعه‌ی اقتصادی گفتگو نمودند.

به گزارش افغان نیوز؛ معاونت اقتصادی ریاست‌الوزرای ا.ا در رشته پیام‌های در ایکس الوزراء امروز(چهارشنبه، ۱۶ جوزا) نگاشته است که ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست با محمد یوسف کالا رییس هلال احمر شورای مساجد و معاون پیشین رییس جمهور اندونزیا و هیأت همراهش دیدار نموده است.

این ریاست می‌گوید که در این دیدار هر دو طرف در مورد روابط سیاسی، اقتصادی، تجارتی و توسعه روابط دو جانبه میان ملت‌های دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس خبرنامه، معاون اقتصادی ریاست الوزراء گفته که افغانستان و اندونزیا در طول تاریخ روابط خوبی داشته اند و اکنون زمینه‌ی بهتری برای توسعه این روابط مهیا گردیده و هر دو کشور باید برای تقویت روابط خویش با یکدیگر همکاری مشترک نمایند.

آقای برادر، در این دیدار افزوده که با تامین امنیت سرتاسری در افغانستان، فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی در بخش انرژی، معادن، بندهای‌آبی، زیربناها، صنعت و سایر زمینه‌ها ایجاد شده و سرمایه‌گذاران اندونزیایی می‌توانند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

معاون اقتصادی ریاست الوزرا گفته، امارت اسلامی تسهیلات لازم را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده و از هیچ نوع همکاری در این زمینه دریغ نه خواهند ورزید.

در همین رابطه، محمد یوسف کالا رییس هلال احمر و شورای مساجد و معاون پیشین رییس جمهور اندونزیا، پیشرفت‌های به وجود آمده در افغانستان را ستایش نموده افزوده‌اند که این وضعیت واقعی افغانستان را به دولت، مردم اندونزیا و جهان به تصویر خواهد کشید.

 وی گفته است که اندونزیا خواهان گسترش روابط خود با افغانستان در زمینه‌های مختلف است و سرمایه‌گذاران اندونزیایی تمایل به سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان دارند.

یوسف کالا افزوده است که در آینده‌ی نزدیک هیأت اقتصادی اندونزیایی برای سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان به کابل می‌آیند و در مورد همکاری‌های مشترک اقتصادی

در زمینه‌های مختلف با طرف افغان گفتگو خواهند کرد.

گفتنی است که دو طرف بر توسعه روابط افغانستان و اندونزیا در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، تجارتی و آموزشی تاکید کردند.

برادر و رییس هلال احمر اندونزیا گفتگو کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد