برای-بازسازی-کشور-به-کمک‌های-بین‌المللی-نیاز-است

رییس الوزرای امارت اسلامی در دیدار با طارق علی بخیت، نماینده ویژه سازمان همکاری‌‎های اسلامی گفته که افغانستان ازهر نگاه تخریب شده و برای بازسازی به کمک‌های بین المللی نیاز دارد.

به گزارش  افغان نیوز؛ ارگ امارت اسلامی با نشر اعلامیه‌‌ای گفته که ملا محمد حسن آخوند، رییس الوزرا ناوقت روز گذشته (چهارشنبه، 25 عقرب) با طارق علی بخیت و یوسف بن محمد الضبیعی، معاون سیاسی سازمان همکاری‌های اسلامی دیدار کرده است.

رییس الوزرا در این دیدار  گفته است که در20 سال گذشته افغانستان از هرنگاه تخریب شده است که برای بازسازی آن به کمک‌های بین المللی و به ویژه سازمان همکاری‌های اسلامی نیاز است.

او افزوده است که امارت اسلامی توانسته جنگ، نا امنی، کشتار، ویرانی و فساد را از بین ببرد و اگر جهان و سازمان همکاری‌های اسلامی کمک کند، دراین عرصه‌ها پیشرفت به میان خواهد آمد.

ملا محمد حسن گفته که امارت اسلامی به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد تا از خاک افغانستان در امور دیگران مداخله کند و یا خطر را متوجه امنیت آنان سازد. او گفته که داعش در مقایسه با گذشته از بین رفته و در این زمینه تلاش‌ها ادامه دارد.
یوسف بن محمد الضبیعی گفته که به منظور افتتاح دفتر سازمان همکاری‌های اسلامی به افغانستان آمده اند که رهبری امارت اسلامی برای ایجاد، سهولت‌های لازم را در این خصوص فراهم نموده است.

او گفته که سازمان همکاری‌های اسلامی صندوق کمک به افغانستان را ایجاد کرده است و ضمن کمک‌های بشری، در زمینه‌های صحت، تعلیم و سایر بخش‌ها نیز با افغانستان کمک خواهند کرد.

طارق علی بخیت نیز گفته که در آینده نزدیک یک هیات دیگری از علما نیز به افغانستان خواهد آمد و ما خواستار تعامل به اساس برادری اسلامی با مردم افغانستان هستیم.

طبق اعلامیه، معاون سازمان همکاری‌های اسلامی از تلاش‌های امارت اسلامی در زمینه تامین امنیت، محو فساد و مواد مخدر و مبارزه با داعش تقدیر نموده است.

برای بازسازی کشور به کمک‌های بین‌المللی نیاز است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد