برای-بازگشایی-مرز-تورخم-اقدامات-لازم-انجام-شده-است

مسافر قوقندی سخنگوی وزارت تجارت و صنایع کشور می‌گوید؛ گفتگوهای جدی برای بازگشایی مرز تورخم میان افغانستان و پاکستان در سطح کشورهای منطقه روی دست گرفته شده؛ اما معلوم نیست که تا چه زمانی باز میگردد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز، مسافر قوقندی، سخنگوی وزارت تجارت وصنایع امروز (سه شنبه 10 حوت) در گفتگو با رسانه‌ها گفت: تلاش‌های جدی برای باز گشایی مرز تورخم میان افغانستان و کشور پاکستان در سطح منطقه روی دست گرفته شده است اما تا چه زمانی این مرز بروی اموال تجارتی باز میگردد، معلوم نیست.

قوقندی گفت؛ حکومت وحدت ملی خواهان روابط نیک وحسنه با تمام کشورهای منطقه و جهان است. سخنگوی وزارت تجارت و صنایع افزود؛ انتظار میرود تا تنش های سیاسی میان حکومت افغانستان و پاکستان بر مسایل اقتصادی میان دو کشور تاثیر نگذارد.

این اظهارات درحالی مطرح می شود که قبل ازاین نیز وزارت تجارت افغانستان اعلام کرده بود که از پاکستان به دلیل مسدود کردن بنادرش به سازمان تجارت جهانی رسماً شکایت می کند.

پاکستان از دو هفته به این طرف مرزهای خود را بر روی عبور و مرور تاجران افغان پس از آن مسدود کرد که مقام های این کشور ادعا نمود سازمان دهندگان حمله انتحاری بر زیارت شهباز قلندر ایالت سند، در افغانستان هستند؛ مساله ای که به شدت از سوی دولت افغانستان رد شده است.

در همین حال وزارت تجارت افغانستان نیز تاکید می کند که بر اساس قوانین و مقررات سازمان تجارت جهانی، هیچ کشوری حتا در شرایط جنگ نیز حق ندارد بنادر خود را بروی تجارت مسدود سازد.

 

برای بازگشایی مرز تورخم اقدامات لازم انجام شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد