افغانستان-در-سازمان-ملل-متحد-نقش-سمبولیک-دارد

حامد کرزی رئیس جمهوری پیشین کشور می‌گوید؛ حضور افغانستان در سازمان ملل سمبولیک بوده و هیچ کشوری احترام به نماینده افغانستان نمی گذارد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: حامد کرزی رئیس جمهوری پیشین کشور امروز (پنج شنبه 19 حوت) که در دومین کنفرانس شبیه سازی سازمان ملل متحد در کابل سخن می گفت، اظهار داشت:  سازمان ملل متحد هیچ ارزش به نماینده‌ افغانستان نمیگذارد و هر زمان که نماینده این کشور سخنرانی میکند صالون خالی است و تنها مخاطب نماینده افغانستان چوکی های بدون نفر اند.

آقای کرزی گفت؛ اعضای سازمان ملل متحد اصولی را که خود تدوین کرده است زیر پا می کند و به ان پایبند نیست. رئیس جمهور پیشین کشور بیان داشت؛ زورمندان کار خود را میکنند و کشورهای ضعیف تنها نظارت کننده زورمندان اند.

او افزود؛ افغانستان جوانان با استعدادی دارد که کشوری مانند امریکا ندارد و تنها راه نجات کشور از وضعیت کنونی رشد جوانان است و باید این قشر جامعه تحصیل کنند. رئیس جمهور پیشین کشور گفت؛ "اگر یک جوان پاکستانی میتواند دست به اختراع و آبادانی کشور خود بزند پس چرا یک جوان افغان نمیتواند".

کرزی تاکید کرد؛ جوانان باید هر روز به وحدت و یک پارچگی بیشتر فکر کنند و از تفرقه مذهبی و قومی پرهیز کنند.

رئیس جمهور پیشین کشور از پدر و مادران خواست که فرزندان خود را به آموختن سواد تشویق کنند چرا که تنها از طریق علم و دانش است که کشور آباد میشود.

از سوی دیگر زهرا فرخنده نادری مشاور رئیس جمهور در امور بین الملل گفت؛ جوانان افغانستان امروز بزرگترین سرمایه این کشور اند و باید برای رشد انان هر اقدام لازم صورت گیرد.

خانم نادری اظهار داشت : جوانان که کنفرانس شبیه سازی سازمان ملل متحد را ایجاد کرده اند میتوانند مشاورهای خوب به نماینده سازمان ملل در زمینه عملی شدن بهتر پروژه های این سازمان در افغانستان بدهند.

دومین کنفرانس شبیه سازی سازمان ملل متحد امروز در کابل با حضور رئیس جمهور پیشن کشور و مشاور رئیس جمهور برگذار شد.

 

افغانستان در سازمان ملل متحد نقش سمبولیک دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد