برای-تامین-صلح-از-تمامی-گزینه‌های-فشار-بر-طالبان-استفاده-شود

مشاور امنیت ملی کشور می‌گوید که برای حاضر کردن گروه طالبان به صلح، باید از تمامی گزینه‌های فشار به ویژه وضع تحریم‌های سازمان ملل متحد بر ضد این گروه استفاده شود.

به گزارش افغان نیوز: دفتر شورای امنیت ملی روز گذشته( دوشنبه، 27 ثور) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور در تماس تلفنی با وانگ‌یی، وزیر خارجه چین گفته است که استفاده از توانایی‌های منحصر به فرد چین برای حاضر کردن گروه طالبان به صلح نیز می‌تواند مفید باشد.

دفتر شورای امنیت ملی در خبرنامه آورده است که حمدالله محب و وزیر خارجه‌ی چین در این گفتگو تروریزم را تهدید مشترک خوانده و تأکید کرده‌اند که هر دو طرف باید با آن مبارزه کنند.

وانگ‌یی، وزیر خارجه‌ چین در این گفتگویی تلفنی بر حمایت کامل کشورش از پرسه صلح افغانستان تاکید کرده و گفته است که پکن می‌تواند تلاش‌هایش را در منطقه برای حمایت از صلح افغانستان افزایش دهد.

وانگ‌یی گفته  که توافق سیاسی تنها راه‌حل مناسب پایان جنگ در افغانستان است و چین خواستار افغانستان مستقل، با اقتدار و یک پارچه می‌باشد.

بااین‌حال، سه روز پیش نیز وزیر خارجه چین در گفتگویی تلفنی با وزیر خارچه پاکستان بر همکاری کشورش از پروسه صلح افغانستان تاکید کرده بود.

برای تامین صلح از تمامی گزینه‌های فشار بر طالبان استفاده شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد