برای-تحقق-صلح-یک-مرجع-واحد-ایجاد-می-شود

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی تصریح نمود که اکثریت مردم افغانستان خواهان نهادینه شدن صلح در کشور هستند؛ بنابراین برای پیش‌برد گفت‌وگوها یک مرجع واحد ایجاد می شود.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی امروز یک شنبه(11، حمل) در نشست تجلیل از روز جهانی مبارزه با توبرکلوزگفت که تداوم جنگ در کشور سبب شده است تا حکومت و مردم به برخی از اهداف توسعه‌ای خود از جمله کاهش و مبارزه با امراض رسیده نتوانند.

وی افزود: «در این شب و روز بحث‌هایی هست که انشاءالله تمام کوشش‌هایی که در راستای صلح صورت می‌گیرد، توحید شود و یک مرجع واحد برای رهبری این کوشش‌ها ایجاد شود.»

 آقای عبدالله هدف از ایجاد مرجع واحد برای پیش‌برد گفت‌وگوهای صلح را «تمثیل بهتر» صدای صلح باعزت» عنوان کرده گفت: «هر‌کوششی که در راستای صلح صورت می‌گیرد، خوب است، اما در صورتی که این کوشش‌ها متمرکز شود و مسیر واحد بگیرد، در آن زمان نماینده‌گی بهتر از همه مردم افغانستان می‌کند

عبدالله هم‌چنان گفت که اکثریت مردم افغانستان خواهان نهادینه شدن صلح در کشور هستند. زیرا مردم نمی‌خواهند به گذشته تاریک برگردند و حقوق‌شان نقض شود. مردم خواهان تعیین سرنوشت از طریق انتخابات هستند و نباید دست‌آوردها و حقوق مردم در جریان گفت‌وگوهای صلح نادیده گرفته شود.

 حدود ده روز پیش جان بس، سفیر امریکا در کابل نیز در یک نشست خبری از رهبران حکومت و سیاسیون کشور خواست تا برای پیش‌برد مذاکرات بین‌الافغانی آماده‌گی بگیرند.

این درحالی است که محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور نیز روز گذشته به منظور دستیابی به یک موقف واحد در روند گفتگوهای صلح با حامد کرزی رئیس جمهور پیشین، استاد عبدرب الرسول سیاف شخصیت جهادی کشور، استاد سرور  دانش معاون دوم ریاست جمهوری، عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه و استاد محمد کریم خلیلی رئیس شورای عالی صلح دیدار کرد.

برای تحقق صلح یک مرجع واحد ایجاد می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد