برای-حل-بحران-کنونی-باید-اجماع-سیاسی-تشکیل-شود

عطامحمد نور، والی بلخ و رییس اجرایی حزب جمعیت و محمد محقق، معاون دوم ریاست اجراییه، از وضعیت بد امنیتی در کشور نگرانی کرده‌ و اظهار داشته اند که باید ایتلاف نجات و سایر احزاب وجریان‌های سیاسی در کنار هم برای برون رفت از وضعیت پیش‌آمده رای زنی نموده و اجماع سیاسی را تشکیل دهند.

به گزارش افغان نیوز: عطامحمد نور، والی بلخ با محمد محقق، معاون دوم ریاست اجراییۀ دیدار کرده و هر دو طرف دربارۀ وضعیت کشور، شکننده‌گی اوضاع و نا هنجاری‌های سیاسی نگرانی‌شان را اعلام کرده‌اند.

در این دیدار آقای نور و محقق گفته‌اند که بدتر شدن وضعیت امنیتی، استبداد گرایی و خودکامه‌گی از جمله مواردی‌اند که زمینه بحران را در کشور مساعد می‌سازند.

در عین حال، آنان تاکید کرده‌اند که باید ایتلاف نجات و سایر احزاب وجریان‌های سیاسی در کنار هم برای برون رفت از وضعیت پیش‌آمده رای زنی نموده و اجماع سیاسی را تشکیل دهند.

والی بلخ این را نیز گفته‌است که با آقای محقق روی برنامه‌های جدید شورای ایتلاف نجات نیز گفت‌وگو کرده‌اند.

عطا محمد نور، والی بلخ روز گذشته نیز با باتور دوستم، فرزند عبدالرشید دوستم، معاون اول رییس جمهور دیدار نموده و از گسترش نفوذ داعش در شمال کشور اظهار نگرانی کرده‌است.

آقای نور در این دیدار نیز گفته بود که دولت باید به‌جای حذف کدرهای سیاسی کشور از بدنۀ حکومت در فکر ریشه‌کن نمودن ریشه‌های داعش در شمال باشد.

دیدار آقای نور و محقق در حالی صورت می‌گیرد که برخی از خبرگزاری‌های داخلی در کشور روز گذشته گزارش داده بوده‌اند که معاون اول رییس جمهور به‌زودی وارد افغانستان می‌شود.

برای حل بحران کنونی باید اجماع سیاسی تشکیل شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد