برای-رسیدن-به-صلح،-جنگ-می-کنیم

معصوم استانکزی، رئیس عمومی امنیت ملی می گوید که جنگ در افغانستان تحمیل شده است و ما بخاطر جنگ، جنگ نمی کنیم بلکه برای رسیدن به صلح، جنگ می کنیم.

به گزارش افغان نیوز: معصوم استانکزی، رئیس عمومی امنیت ملی امروز پنجشنبه( 10 – حوت) درکابل، طی مراسم حمایت از روز نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، گفت:« ما بخاطر جنگ، جنگ نمی کنیم بلکه برای رسیدن به صلح جنگ می کنیم.»

آقای استانکزی افزود، نیروهای دفاعی و امنیتی کشور برای دشمنان و شبکه های تروریستی هرگز اجازه نمی دهند تا مجبوریت های مردم را وسیله رسیدن به اهداف شان قرار بدهند.

وی علاوه نمود، پروژه های بزرگ اقتصادی مانند تاپی، خط آهن  و سایر ابتکارات اقتصادی درکشور، پایه و اساس رسیدن به آزادی را تشکیل می دهد، تا وقتی که از لحاظ اقتصادی به پای خود استوار نباشیم، هیچ وقت به صلح و ثبات دایمی نخواهیم رسید.

وی خاطر نشان ساخت، حکومت و نیروهای امنیت ملی و دفاعی کشور باید امنیت ابتکارات بزرگ اقتصادی را در سراسر کشور تامین نمایند تا به آزادی برسیم.

او می گوید  که مبارزه علیه تروریزم و شبکه های تروریستی تنها وظیفه نیروهای امنیتی و دفاعی کشور نیست، بلکه مردم افغانستان مبارزه علیه این شبکه را از خانواده ها و تا بلند ترین مقام و منصوبین دولتی و امنیتی آغاز نمایند.

رئیس عمومی امنیت ملی می گوید که تحقیقات انجام شده نشان میدهد که دنیا به یک شبکه ای کوچک تبدیل شده است اما به جای اینکه از این تکنالوژی و ارتباطات برای منافع ملی استفاده نمایند، از سوی مخالفان و حامیان شبکه های تروریستی، استفاده های ضد بشری و خلاف ارزش های انسانی صورت می گیرد.

او گفت، سیاسیون و دولت‌مردان کشور نباید با دخالت دیگران علیه کشور خود کار نمایند، زیرا اگر وضعیت چنین ادامه یابد، هیچ وقت به صلح و ثبات نمی رسیم.

رئیس عمومی امنیت ملی تاکید دارد که شهروندان و مسوولان دولت باید با حرف های کوچک مانند شبکه های تروریستی از کجا تمویل و تجهیز می شوند،  اذهان عامه را تخریب ننمایند، بلکه مسوولانه پاسخگو باشند.

برای رسیدن به صلح، جنگ می کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد