برای-قربانیان-حادثه-خونین-کابل،-از-بودجه-دولت-مساعدت-میشود

رئیس جمهورغنی در جلسه کابینه به ادارات دولتی دستور داده است که برای کارمندان ادارات شان که در حادثه چهارشنبه خونین کابل قربانی شدند، از بودجه دولت مساعدت نمایند.

به گزارش افغان نیوز: جلسۀ کابینه به ریاست محمداشرف غنی رئیس جمهور کشور بعد از ظهر روز گذشته در ارگ دایر شد.

رئیس جمهور ضمن محکومیت حادثۀ تروریستی چهارشنبه کابل ارگان‌های دولتی را موظف نمود در صورتی‌که کارمندان ادارات مربوط شان در این حادثه شهید، زخمی و یا خساره‌مند شده باشند، در رابطه به مساعدت آنها از داخل بودجه ادارات مربوط اقدام نمایند.

همچنان ارگان‌های امنیتی از سوی کابینه توظیف شدند تا برای خانواده شهید محمدصالح نوابی افسر پولیس و سایر افسران و سربازان که در حادثات انتحاری جان شان را از دست دادهاند، مساعدت همه‌جانبه نماید.

رئیس‌جمهور کشور در این جلسه از طرح پلان‌های امنیتی و اقتصادی برای شهر کابل به جلسه معلومات داده، وزارت‌ها و ادارات دولتی را موظف نمود تا پروژه‌های مربوط را که قابل شمولیت در این پلان را دارند با وزارت مالیه همآهنگ نموده تا در بررسی وسط سال بودجه مورد بحث قرار گیرد.

حادثه چهار شنبه خونین کابل، که منجر به کشته شدن 150 تن و زخمی شدن بیش از 400 نفر گردید، عواقب ناگواری را نیز در پی داشت.

پس از این حادثه شماری از فعالان مدنی و شهروندان کابل، با متهم نمودن دولت به کم کاری دست به اعتراضات مدنی زدند، اما پولیس بر آنها شلیک کرده و هفت معترض را از بین برد.

این عمل باعث تنش های تازه یی شد، و خیمه معترضان تا دو روز قبل در نزدیکی ارگ ریاست جمهوری برپا بود، اما شب هنگام پولیس دوباره بر معترضان حمله کرده و با کشتن یک تن خیمه را برداشتند.

اما هنوز این مسئله حل ناشده باقی مانده است.

از سوی هم قربانیان و متضررین حادثه خونین کابل هنوز بدون هیچ توجهی با هزار مشکل به زندگی شان ادامه میدهند.

برای قربانیان حادثه خونین کابل، از بودجه دولت مساعدت میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد