برای-مدیریت-حریم-فضایی-افغانستان-یک-چهارچوب-قانونی-تهیه-گردد

شورای امنیت ملی فیصله کرد که در مورد مدیریت بهتر حریم فضایی کشور کمیسیونی برای تهیه سند قانونی تشکیل شده ؛ پرواز های نظامی خارجی و داخلی نظارت گردد.

به گزارش افغان خبر: جلسه شورای امنیت ملی تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهورکشور، در ارگ دایر شد.

در این جلسه موضوع کنترول هرچه بهتر حریم فضایی کشور مورد بحث قرار گرفت.

شورای امنیت ملی از برنامه های موثر ادارات ذیربط در راستای رفع خلاهای مدیریتی و قانونی در کنترول حریم فضایی افغانستان استقبال کرد.

این شورا همچنان پیشنهاد تشکیل یک کمیسیون به منظور تسوید چهارچوب یک سند تقنینی در باره مدیریت پرواز هواپیماهای نظامی داخلی و خارجی در حریم فضایی کشور را در مشوره با معاون دوم ریاست جمهوری مورد تأیید قرار داد و درین راستا بعد از بحث های همه جانبه، هدایات لازم صادر نمود.

در این جلسه همچنان وزرای سکتور دفاعی و امنیتی در مورد وضعیت عمومی امنیت کشور بخصوص ولایات هلمند، ارزگان، ننگرهار،کنر، بدخشان، فراه، بغلان و کندز گزارش ارائه نمودند.

جلسه، تهدیدات امنیتی را مورد بررسی قرار داد و تلاش ها و مبارزه هدفمند نیروهای ملی دفاعی و امنیتی  را ستودنی دانست و هدایات لازم را جهت دفع تهدیدات امنیتی به قوای دفاعی و امنیتی کشور صادر نمود.

شورای امنیت ملی موفقیت های نیروهای دفاعی و امنیتی کشور در مرحله چهارم جنگ را قابل ستایش دانست و به ارگانهای دفاعی و امنیتی در راستای مدیریت هرچه بهتر جنگ با تروریستان و نابودی آنها، هدایات لازم صادر کرد.

برای مدیریت حریم فضایی افغانستان یک چهارچوب قانونی تهیه گردد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد