برخی-سیاسیون-در-بین-مردم-سلاح-توزیع-می‌کنند

رهبران احزاب می‌گویند که برخی از سیاسیون با استفاده از امکانات استخبارات منطقه‌ در بین مردم سلاح توزیع می‌کنند که این روند به سود کشور نخواهد بود.

به گزارش افغان نیوز، همایشی تحت عنوان « ارده مردم؛ گفت‌وگوهای صلح یا میدان‌های جنگ» از سوی برخی چهره‌های سیاسی روز شنبه(۱۵جوزا) در کابل برگزار شد.

ذبیح‌الله مجددی، رییس حزب جبهه ملی نجات در این همایش گفت که مردم افغانستان از جنگ خسته شده‌اند و دیگر هیچ کسی تحمل جنگ را ندارد، همه اقشار صدای صلح خواهی را بلند کردند و طرف‌های درگیر باید به ندای مردم لبیک بگویند.

او شماری از رهبران و سیاسیون را به توزیع سلاح در میان مردم متهم کرد و گفت: استخبارات کشورهای منطقه با استفاده از پراکندگی پیش آمده در کشور به برخی‌ها امکانات می‌دهد و آن‌ها از این امکانات برای توزیع سلاح در بین مردم استفاده می‌کنند که عواقب این کار به نفع افغانستان نخواهد بود.

آقای مجددی با اشاره به روند کند مذاکرات صلح میان دولت و طالبان گفت که این مذاکرات باید سرعت یابد و نتیجه آن با مردم افغانستان شریک ساخته شود و اگر دولت و طالبان نمی‌توانند صلح کنند باید یک گروه دیگر برای میانجگیری ایجاد شود تا بین حکومت و طالبان صلح کند و شکل گیری این گروه سوم می‌‍تواند آینده صلح را تضمین کند.

عبدالهادی ارغندیوال، رییس حزب اسلامی گفت: بیش از چهل سال است که جنگ خانمان‌سوز دامن گیر مردم افغانستان است و زمان آن فرا رسیده که به این جنگ تحمیلی خاتمه بدهیم.

آقای ارغندیوال خطاب به طالبان گفت: طالبان هرقدر که مردم را بکشند، بر جنگ اصرار کنند و کشتار را ادامه بدهند به سرنوشت داعش گرفتار می‌شود و اگر این گروه از فرصت پیش آمده استفاده نکند، نابود خواهد شد.

در همین حال، مژگان مصطفوی، معین پیشین وزارت اطلاعات و فرهنگ به نمایندگی از زنان در این نشست صحبت کرد و گفت: تاکنون در تمام جنگ‌های کشور زنان بیشترین قربانی را متحمل شدند. زیرا هر وقت که یک نیروی امنیتی کشته می‌شود، این تاوان جنگی را زنان شان می‌پردازند.

خانم مصطفوی همچنان گفت: صلحی که در آن برای زنان حق و حقوقی در نظر گرفته نشود، ارزشی برای زنان قایل نباشد، صلح نیست و نباید اجازه بدهیم که یک بار دیگر زنان قربانی صلح شوند.

برخی سیاسیون در بین مردم سلاح توزیع می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد