برخی-متقلبان-انتخاباتی-توسط-اشرف-غنی-آزاد-شده-اند

نامزدان معترض ولایت پکتیا با ابراز نگرانی می گویند که برخی متقلبان انتخاباتی این ولایت توسط رئیس جمهور غنی به بهانۀ اینکه آبروی مردم زیر سوال میرود، آزاد شدند.

به گزارش افغان نیوز: رحمت الله زلاند یکی از نامردان معترض ولایت پکتیا، روز پنج شنبه(7، قوس) طی یک نشست خبری در کابل گفت؛ زورمندان ولایت پکتیا در انتخابات پارلمانی بصورت گسترده تقلب کرده اند و ما خواهان شفافیت آن هستیم تا حق به حقدار سپرده شود.

وی افزود؛ ما ۴۰ نامزد هستیم و قبول داریم که همه به خانه ملت راه پیدا نمی کنند و تنها 5 نماینده حق این ولایت می باشد؛ اما رای تقلبی باید در نظر گرفته نشود.

آقای زلاند گفت که در ولسوالی اریوب زازی این ولایت  تقلب شده و افراد متقلب تا هنوز دستگیر نشده و این جفا به حق مردم بوده و رای پاک را زیر سوال میبرد.

تاج محمد نامزد معترض دیگری این ولایت گفت:  خواهش ما از کمیسیون انتخابات این است که رای پاک را از ناپاک جدا سازد و به اعتراض نامزدان که شکایت کرده اند، رسیدگی کند.

او تصریح کرد؛ بیش از این نباید میان دولت و ملت فاصله ایجاد شود، زیرا اسنادی وجود دارد که نشان می دهد در ولایت پکتیا تقلب گسترده صورت گرفته است اما ضمن اینکه افراد متقلب دستگیر نشده اند، رای تقلبی نیز باطل اعلام نگردیده است.

 وی افزود؛ نه تنها بایومتریک در این ولایت مشکل داشت بلکه بعضی افراد برای تقلب بیشتر، این سیستم را عمدا خراب اعلام کردند تا به هدف شان برسند. بنابراین خواست ما این است که نباید افراد متقلب به خانه ملت راه پیدا کنند.

محمد صدیق امرخیل یکی از نامزدان معترض دیگر گفت: مدیر تذکره ولسوالی امرخیل ۳۰۰۰ هزار ستیکر برای یک کاندید جور کرده بود اما حکومت هیچ اقدامی برای دستگیری وی نکرده است.

وی تصریح نمود که برخی از وکیلان برحال در ولسوالی رود این ولایت در پی تقلب گسترده از سوی پولیس بالفعل دستگیر شدند اما توسط رئیس جمهور غنی به بهانۀ اینکه آبروی مردم پکتیا زیر سوال میرود، آزاد گردیدند. از سوی هم اسناد کافی وجود دارد که نشان می دهد، کمیسیون به شکل نمایشی آرای مراکزی را باطل اعلام کرده که اصلا تقلب در آنجا صورت نگرفته بود.

آنان می گویند که اگر به شکایت نامزدان معترض ولایت پکتیا رسیدگی نشود، آنان در انتخابات ریاست جمهوری اشتراک نمی کنند و یا تصمیم دیگری خواهند گرفت.

برخی متقلبان انتخاباتی توسط اشرف غنی آزاد شده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد