برخی-ها-قضیۀ-خودکشی-زهرا-را-رنگ-سیاسی-می-دهند

رییس دانشگاه کابل می‌گوید برخی‌ها می‌خواهند موضوع خودکشی زهرا خاوری را رنگ و بوی سیاسی، قومی، زبانی و سمتی دهند.

به گزارش افغان نیوز: حمیدالله فاروقی، رییس دانش‌گاه کابل روز یک‌شنبه(۵ قوس) در یک نشست خبری با خوانش اعلامیه‌یی گفت که زهرا خاوری با اقدام به خودکشی‌اش، بسیاری از مسایل، عوامل و فکتورهای مربوط به این قضیه را مبهم باقی گذاشت.

آقای فاروقی گفت که نهادهای مسؤول در زمینۀ پروندۀ خودکشی زهرا تحقیق می‌کنند و مسؤولان دانش‌گاه نیز از زمان وقوع قضیه به این‌طرف، دست روی دست نگذاشته و پیوسته اقدامات مسؤولان جنایی و پولیس را تعقیب نموده‌اند.

رییس دانش‌گاه کابل اضافه کرد که آنان یک عضو دانش‌گاه را از دست داده‌اند و دو عضو دیگرشان نیز در بند است، اما به دور از انصاف برخی از افراد و نهادها می‌خواهند موضوع حادثۀ خودکشی زهرا را رنگ و بوی سیاسی، قومی، سمتی و زبانی دهند.

او گفت از زمان وقوع روی‌داد به این‌طرف موضوع را پی‌گیری می‌کنند، از روند پیش‌رفت‌های حاصل‌شده در جریان هستند و نتایج و یافته‌ها را در این زمینه، هرچه باشد قبول دارند.

رییس دانش‌گاه کابل گفت اجازۀ هیچ‌گونه مداخلۀ سیاسی و عمل‌کرد استفاده‌جویانه را برای کسانی که برنامه‌های‌شان را با خواسته‌های ضد ملی منعکس می‌کنند، نخواهند داد تا از این موضوع استفادۀ سوء و ابزاری کنند.

زهرا خاوری، دانش‌جویی از ولایت دایکندی در بخش دام‌پزشکی یا وترینری دانش‌گاه کابل بود که در جریان هفتۀ گذشته در دانش‌گاه کابل با خوردن مواد مسموم‌کننده، به زنده‌گی‌اش پایان بخشید.

گفته شد استاد رهنمای رهنمای زهرا چندین بار مونوگراف او را رد کرده تا سرانجام دست به خودکشی بزند.

هرچند تا هنوز نتیجۀ تحقیقات در این زمینه درست مشخص نشده و استاد رهنما و مدیرۀ لیلیه که اجازۀ بردنش به بیمارستان را نداده بود نیز در توقیف اند.

سرور دانش، معاون دوم رییس جمهور پیش از این گفت که قضیۀ خودکشی زهرا خاوری نباید یک امر عادی تلقی گردد و به گونۀ بی‌طرفانه باید در زمینۀ آن تحقیق شده اطلاعات در این خصوص با مردم شریک گردد.

برخی ها قضیۀ خودکشی زهرا را رنگ سیاسی می دهند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد