برخی-کشورها-به‌زودی-حکومت-طالبان-را-به-رسمیت-می‌شناسند

معین امور نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان می‌گوید که برخی کشورها به‌زودی امارت اسلامی افغانستان را به رسمیت می‌شناسند.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی و معین امور نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان به رادیو آزادی گفته که در این مورد با سرمنشی سازمان ملل متحد و کشورهای مختلف گفت‌وگو کرده اند.

وی گفته است که ما با کشورهای مختلف روابط داریم و نمایندگان شان نیز آمده اند و با ما دیدار کردند و این حق افغانان است که به رسمیت شناخته شوند.

مجاهد تصریح کرده که نامه به سرمنشی سازمان ملل متحد و چندین کشور دیگر نیز فرستادیم و امیدواریم روند به رسمیت شناختن آغاز شود و روابط دیپلوماتیک تأمین شود.

هر چند آقای مجاهد نامی از این کشورها نبرده، اما به تازگی نمایندگان پاکستان، ایران، چین، قطر و روسیه به کابل سفر کردند و با مقام‌های طالبان دیدار و گفت‌وگو کرده اند.

سخنگوی طالبان افزوده که جهان هم این موضوع را درک کرده و بر همین اساس می‌خواهد که مشکل شان با آنان را از راه گفت‌وگو حل کند.

این درحالی است که جامعۀ جهانی به گونۀ آشکارا موضوع به رسمیت شناختن حکومت طالبان را مشروط به یک سلسله شرایط کرده و اخیراً پنج عضو دایمی شورای امنیت سازمان ملل فیصله کردند که در پیوند به طالبان به گونۀ جمعی عمل خواهند کرد که یکی از این موارد به رسمیت شناختن حکومت این گروه خواهد بود.

برخی کشورها به‌زودی حکومت طالبان را به رسمیت می‌شناسند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد