برخی‌ها-با-صلح-بازسی-سیاسی-می‌کنند

صلاح الدین ربانی، سپرست حزب جمعیت می‌گوید که برخی‌ها با «کج بحثی» و برای پوشانیدن «معاملات ناروای‌شان» او را مخالف صلح معرفی می‌کنند، در حالی که حزب جمعیت خواهان تأمین صلح پایدار و عادلانه است.

به گزارش افغان نیوز: آقای ربانی امروز( پنج‌شنبه، 19 سرطان) در نشستی گفت که کسانی که او را به مخالفت با صلح متهم می‌کنند، برخی از آنان با صلح بازی سیاسی می‌کنند.

او تاکید کرد: « همه‌گی به یاد داشته باشید، فردا اگر وضعیت به گونه‌ای پیش‌ برود که کنار رفتن این‌ها از مدیریت و مأموریت دولتی‌شان منجر به صلح عادلانه و پایدار در افغانستان شود، حاضر نیستند به خاطر صلح کنار بروند.»

آقای ربانی افزود که حزب جمعیت برای صلح برنامه‌ دارد، اما نمی‌خواهد که زیر نام صلح، یک جنگ تازه دیگر در کشور شعله‌ور شود. به گفته او، حزب جمعیت به این دلیل روی عادلانه بودن صلح تأکید می‌کند تا صلح تنها آتش‌بس موقت نباشد، بلکه منجر به ثبات دایمی در کشور شود.

سرپرست حزب جمعیت گفت که جمعیت برای این‌که تجربه «سازش‌نامه بن» بار دیگر تکرار نشود، بر فراگیر بودن روند صلح تأکید دارد.

او تاکید کرد که سخنانش در مراسم افتتاح دفتر حزب جمعیت درباره صلح و ساختار نظام پس از صلح، «خواب برخی را آشفته ساخت و در صدد توطیه شدند و برخی از برادران نیز در دام این توطیه افتاده و متاسفانه شریک آن شدند».

آقای ربانی گفت که حزب جمعیت به زودی مجمع عمومی خود را برگزار می‌کند و برای آن کمیته‌ای را نیز توظیف کرده است.

این در حالی است که چندی پیش، شماری از اعضای شورای رهبری جمعیت با محوریت عطامحمدنور، صلاح‌الدین ربانی را از سرپرستی این حزب برکنار کردند. آقای ربانی نیز در واکنش به این تصمیم، عضویت هفت عضو حزب جمعیت از جمله عطامحمدنور و محمدیونس قانونی را به تعلیق در آورد.

برخی‌ها با صلح بازسی سیاسی می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد