برداشتن-موانع-سمنتی-از-ارگ-آغاز-شود

شماری از اعضای مجلس نمیاندگان در پیوند به دستور رئیس جمهور مبنی بر برداشتن موانع سمنتی از جاده های شهر کابل، میگوید که باید این روند از ارگ آغاز گردد.

به گزارش افغان نیوز: شماری از اعضای مجلس نمایندگان اعلام کردند که دیوار های سمنتی و سیم خاردار ارگ ریاست جمهوری سر به آسمان کشیده، اما دستور برداشتن سایر دیوار های سمنتی را صادر میکند.

همایون همایون معاون اول مجلس نمایندگان در این مورد بیان داشت که ریاست جمهوری در پشت چندین دیوار سمنتی در محاصره است و از داخل ارگ هنگامی نگاه شود، بیشتر به زندان پل چرخی شباهت دارد.

او تصریح کرد که رئیس جمهور برای تامین امنیت خود می اندیشد، اما امنیت شهروندان را مورد توجه قرار نمی دهد.

به گفته آقای همایون همایون؛ رئیس جمهور برای محافظت خود ۲۵۰۰ نفر را استخدام کرده است.

نایب اول مجلس علاوه کرد که رئیس جمهور اگر جایی می رود، قلعه جنگی ایجاد می‌کند، بیش از اندازه امنیت خود مستحکم میگیرد

وی همچنان گفت که وکلای پارلمان برای تامین امنیت منازل شان از دیوار های سمنتی کار میگیرند و دلیل آن ضعف مدیریت جکومت و نهاد های امنیتی است.

همایون تصریح میکند که ما با برداشتن موانع سمنتی مخالفت نداریم، اما باید اول امنیت شهروندان تضمین شود، بعد دولت دست به این اقدام بزند.

این در حالی است که یک هفته قبل به دستور رئیس جمهور، روند برداشتن موانع سمنتی از سوی شهرداری کابل با کمک نیروهای امنیتی آغاز شد، اما این اقدام در بسا موارد با مشکل مواجه شده و شماری از افراد سیاسی اجازه برداشتن موانع را به شهرداری نداده است.

از سوی هم روز گذشته رئیس جمهور به مکتب لیسه زرغونه در ناحیه دهم شهر کابل رفته بود، اما از آغاز صبح تمام جاده های که از نزدیکی این مکتب میگذشت مسدود شده بود.

برداشتن موانع سمنتی از ارگ آغاز شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد