برکناری-رییس-جمهور-غنی،-دریچه‌ای-به‌سوی-صلح

حزب حرکت انقلاب اسلامی افغانستان می‌گوید که برکناری رئیس جمهور غنی از چوکی قدرت، به معنی اکسجن برای رسیدن به صلح دایمی و باعزت در کشور است.

به گزارش افغان نیوز: عبدالحکیم منیب، رئیس حزب حرکت انقلاب اسلامی افغانستان، امروزشنبه(7، حمل ) طی یک کنفرانس خبری در کابل گفت که انحصار قدرت و منفعت طلبی شخصی باعث شده تا جنگ در کشور خاتمه نیابد.

آقای منیب بیان کرد، « ناهنجاری‌ها، برخورد دیکتاتورانه و اندیشه‌های فرسوده بیگانگان باعث گردیده که همواره محتاج آنان باشیم. بنابراین، برکناری اشرف غنی از چوکی به معنی رسیدن به صلح دایمی در کشور خواهد بود؛ زیرا وی به خاطر صلح، حتی چوکی اش را قربانی نمی‌کند.»

رئیس حزب حرکت انقلاب اسلامی افزود: از نشست مسکو دیده می‌شود که روسیه و چین در قلمرو شان بخاطر تهدیدات بالقوه افراطیت و پاکستان به منظور حل مشکلات، امنیت و منافع خود خواستار ختم جنگ در افغانستان بوده و رهبران کشور نباید این فرصت پیش آمده را از دست دهند.

وی وضعیت جاری کشور را شکننده خواند و گفت که از آغاز گفتگو‌های صلح تاکنون، اجماع سیاسی صورت نگرفته و همه‌ای جهت‌ها در داخل حکومت نیز مواقف متضاد و مختلف دارند که این نابسامانی ها باعث شده تا جنگ بیشتر افزایش یابد.

او تاکید کرد: ارگ نشینان بخاطر جنون قدرت و باور‌های انحصاری شان حساسیت‌ها و چالش‌های کنونی را درک نکرده و هر روز موقف جدید اتخاذ می‌کنند. همچنان تاکنون هیچ استراتژی در قضایای ملی از سوی حکومت اتخاذ نگردیده است.

به گفته وی؛ پیشرفت‌های گروه طالبان در میدان‌های جنگ، بالا بودن گراف بی اعتمادی میان طالبان و حکومت و همچنان تعهد شکنی رئیس جمهور غنی نشان می‌دهد که آوردن صلح تحت رهبری وی خواب و خیال است.

آقای منیب گفت که شورای عالی مصالحه ملی و تیم مذاکره کننده شان نیز هیچ‌گاه از تمام اقشار جامعۀ افغانستان نمایندگی کرده نمی‌تواند؛ زیرا صلح زمانی تحقق می‌یابد که تمام مردم افغانستان خود را در این روند سهیم بدانند.

این درحالی است که نهادهای استخباراتی امریکا هشدار داده‌اند که اگر سربازان امریکایی افغانستان را ترک کنند، ضمن بازسازی داعش و القاعده، احتمال می‌رود که طالبان در دو یا سه سال آینده بر بخش‌های بیشتری این کشور تسلط پیدا کنند.

برکناری رییس جمهور غنی، دریچه‌ای به‌سوی صلح

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد