برکناری-عطا-محمد-نور-سبب-هرج-و-مرج-خواهد-شد

معاون حزب جمعیت اسلامی می‌گوید؛ برکناری عطا محمد نور، والی بلخ سبب شکل گیری هرج و مرج بزرگ سیاسی در کشور می گردد.

به گزارش افغان نیوز: احمد ضیا مسعود، معاون حزب جمعیت اسلامی می‌گوید افغانستان در یک مرحله حساس سیاسی قرار گرفته و مبارزه قدرت و تحکیم قدرت به قیمت حذف شخصیت‌های ملی کشور، مشروعیت دولت وحدت ملی را زیر سوال برده‌است.

معاون حزب جمعیت اسلامی، رییس جمهور را متهم به حذف چهره‌های سیاسی در کشور می‌نماید که در تشکیل حکومت نقش اساسی را بازی کرده و می‌افزاید که او باید به جای آن، محتوای تفاهم‌نامۀ حکومت وحدت ملی را برای آوردن اصلاحات سیاسی عملی سازد.

او دوران فعلی حکومت اشرف غنی را به دوران حاکمیت کمونست‌ها مقایسه می‌کند که در آن زمان، حفیظ‌الله امین، رییس جمهور سابق، به خاطر تحکیم قدرت شخصی خود، سبب قتل هزاران انسان بی گناه شده و قشر تحصیل کردۀ کشور را نابود کرده‌است.

آقای مسعود، دسیسه‌سازی، توطئه کردن، ساختن اسناد بدنام کننده برای شخصیت‌های داری شهرت نیک را از ویژه‌گی حکومتی می‌داند که مشروعیت شان مبتنی به رای مردم نبوده و اطلاعات اخیر در مورد والی بلخ را نیز از چنین موارد می‌داند.

معاون حزب جمعیت می‌گوید که رییس جمهور غنی می‌خواهد که والی بلخ را طی مکتوبی از مقامش برکنار کند که این اقدام خلاف تمام مواد توافق‌نامۀ حکومت وحدت ملی بوده و سبب شکل‌گیری یک انارشی بزرگ سیاسی در کشور خواهد شد.

این عضو ارشد حزب جمعیت اسلامی می‌افزاید که برای جلوگیری از بی‌ثباتی سیاسی در کشور، باید لویه جرگۀ قانون اساسی برگزار و  اصلاحات انتخاباتی، توزیع تذکرۀ برقی و تغییر ساختار سیاسی در هماهنگی با سایر احزاب صورت گیرد.

وی هشدار می‌دهد که اگر چنین کارهای صورت نگیرد، کشور به یک سوی دیگر سوق داده خواهد شد و تمام ارزش‌های به دست آمده در طول ۱۶ گذشته، از دست خواهد رفت.

گفتنی‌ست که از چندی به دینسو خبر برکناری عطامحمد نور، والی بلخ از مقامش از موضوع‌های داغ در کشور به شمار می‌رود که این موضوع با واکنش‌های زیاد طرف‌داران آقای نور روبرو شده‌است.

برکناری عطا محمد نور سبب هرج و مرج خواهد شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد