برگزاری-جرگه-مشورتی-صلح-در-پرتو-کمپاین-انتخاباتی

فوزیه کوفی مدعی است که آمادگی ها برای برگزاری جرگه مشورتی صلح یک کمپاین انتخاباتی بوده و نتایج آن در راستای منافع ملت افغانستان نخواهد بود.

به گزارش افغان نیوز: فوزیه کوفی، رییس موج تحول افغانستان امروز یک شنبه(18، حمل) طی یک کنفرانس خبری گفت که برگزاری جرگه مشورتی صلح یک نوع کمپاین انتخاباتی است و هیچ کمکی به روند گفتگوی صلح نمی کند؛ افرادی که در این جرگه دعوت می شوند به گونه شفاف انتخاب نشده اند.

وی افزود که این جرگه یک جرگه حکومتی خواهد بود و حکومت و رئیس جمهور به دنبال سوء استفاده سیاسی از این جرگه می باشد.

خانم کوفی بیان داشت؛ هزینه برگزاری این جرگه بیش از ۵ میلیون دالر میشود و بهتر است که این مبلغ به آسیب دیدگان سیلاب های اخیر کمک شود، زیرا مردم با هزاران نوع مشکلات دست و پنجه نرم می کنند اما حکومت میلیون ها دالر را به کامپاین انتخاباتی مصرف می کنند.

به گفته وی؛ کمیته گزینش جرگه مشورتی صلح یک کمیته حکومتی بوده و افرادی که در این جرگه دعوت میشوند قابل قبول ملت نیست؛ بنابراین بهتر بود که کمیته گزینش از افراد خارج از بدنه حکومت  انتخاب می شدند.

در همین حال، بانو مریم وکیل مردم تخار گفت که نتیجه این جرگه در راستای منافع یک شخص است و در راستای منافع ملت افغانستان نخواهد بود. درحالیکه هزینه برگزاری آن به ۳۶۹ میلیون افغانی میرسد.

‌وی افزود؛ آمریکا و احزاب سیاسی با گروه طالبان مذاکره کرده اند اما طالبان تا هنوز حاضر به گفتگو با حکومت نشده اند و برگزاری این جرگه هیچ فایده ندارد؛ زیرا گروه طالبان حکومت را طرف اصلی مذاکرات صلح نمی داند.

این درحالی است که عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در حاشیۀ کنفرانس جهانی اقتصاد در امور خاورمیانه و شمال افریقا در اردن گفت که هنوزهم طالبان بزرگترین مانع در برابر تحقق صلح و ثبات در افغانستان هستند.

برگزاری جرگه مشورتی صلح در پرتو کمپاین انتخاباتی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد