برگزاری-دومین-نشست-شورای-رهبری-مصالحه-در-ارگ

ارگ ریاست جمهوری در متن کوتاهی از برگزاری دومین نشست رهبری شورای عالی مصالحه خبرداده است.

به گزارش افغان نیوز: گفته شده که این شورا قبل از ظهر روز چهارشنبه به ریاست رییس جمهور غنی برگزار شده است؛ اما ارگ تا هنوز هیچ گونه جزئیاتی در مورد نتایج این نشست نداده است.

در خبرنامه شورای رهبری مصالحه آمده است که در این نشست روی آماده‌گی برای گفت‌وگوی بین‌الافغانی که قرار است در آغاز ماه ثور سال روان خورشیدی در شهر دوحه برگزار شود، بحث و مداقه صورت گرفت.

خبرنامه هم‌چنان افزوده است که پس از استماع گزارش‌ها تصمیم گرفته شد که کمیته‌های موظف به کارشان ادامه دهند و گزارش‌ نهایی‌شان را روز شنبه، بیست‌وچهارم حمل به مجلس بعدی شورای رهبری مصالحه ارایه کنند.

هر چند قرار بود در نشست شورای مصالحه، چهار کمیته که برای مشخص ساختن خطوط سرخ گفت‌وگو با گروه طالبان، گزینش هیات مذاکره‌کننده همه‌شمول، انکشاف شورای مصالحه و طرزالعمل وظایف هیات مذاکره‌کننده، موظف شده بودند، پیش‌نویس خود را برای تصویب در این نشست ارایه کنند. اما نشست شورای رهبری مصالحه به دلیل نامعلوم به هفته بعدی به تعویق افتاده است.

این در حالی است که تیم‌های انتخاباتی انتخابات آینده ریاست جمهوری روز گذشته(سه‌شنبه، 20، حمل) با نشر اعلامیه‌ای گفته که هیچ نهادی به شمول حکومت صلاحیت انحصاری تصمیم گیری در مورد صلح را ندارد و کاندیدان، «شورای عالی مصالحه» را همه شمول ندانسته و ترکیب فعلی آن را نمی‌پذیرند.

برگزاری دومین نشست شورای رهبری مصالحه در ارگ

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد