برگزاری-نشست-مسکو-بدون-رضایت-حکومت-افغانستان

روسیه برخی از چهره‌های سیاسی را برای اشتراک در نشست مسکو در حالی دعوت کرده که حکومت افغانستان رضایت ندارد.

به گزارش افغان نیوز: رویترز گزارش داده است که روسیه این اقدام را بدون رضایت حکومت افغانستان انجام داده است، اقدامی که خشم مقامات دولتی افغانستان را بر انگیخته است.

در این گزارش آمده است، دیپلمات‌های روسی در کابل در دو ماه گذشته دعوت‌نامه‌های شرکت در نشست صلح مسکو را به چندین چهره‌ی سیاسی افغانستان توزیع کرده‌اند.

گفته می‌شود که از جمله هشت تن از رهبران سیاسی افغانستان، شش تن آن به شمول حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان دریافت دعوت‌نامه از سوی دیپلمات‌های روسی را برای اشتراک در نشست صلح مسکو تایید کرده‌اند؛ اما سفارت روسیه در کابل تا کنون در این مورد چیزی نگفته است.

این در حالی است که قرار بود نشست مسکو در مورد صلح افغانستان در ماه سنبله سال جاری برگزار گردد؛ اما حکومت افغانستان اعلام کرد که در این نشست اشتراک نخواهد کرد به همین دلیل برگزاری این نشست به تعویق افتاد.

پیش از این حکومت افغانستان گفته بود که نشست مسکو به منظور آمادگی‌های بیشتر به تعویق می‌افتد و افغانستان و روسیه مشترکاً این نشست را میزبانی خواهند کرد.

حکومت افغانستان در آن زمان هم‌چنان گفته بود که پس از کار مشترک تیم‌های دو کشور، زمان برگزاری نشست بین المللی در مورد مذاکرات صلح افغانستان، مشخص خواهد شد.

محمد حنیف اتمر، مشاور پیشین رئیس جمهور نیز در استعفای خود به گونه تلویحی رئیس جمهور غنی را متهم کرد که در سیاست های بزرگ ملی، مشکل دارد.

برگزاری نشست مسکو بدون رضایت حکومت افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد