بریتانیا-از-ادامه-روند-صلح-افغانستان-اعلام-حمایت-کرد

سفیر بریتانیا در کابل در دیدار با محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان، حمایت کشورش را از ادامه روند صلح و آتش بس دوجانبه، اعلام کرد.

به گزارش افغان نیوز: محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی افغانستان امروز (جمعه، ۲۹ سرطان) با نیکولاس کی، سفیر بریتانیا در کابل گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دو طرف در مورد ادامه روند صلح افغانستان گفتگو کرده است.

دفتر شورای امنیت ملی با نشر خبرنامه یی گفته است که سفیر بریتانیا در کابل پیشنهاد صلح حکومت افغانستان با گروه طالبان را گام مثبت دانسته و افزود که رهبری سیاسی بریتانیا از صدای صلح حکومت افغانستان پشتیبانی می‌کند.

آقای کی اعلام ‌آتش‌بس از سوی حکومت افغانستان را اقدام امیدوارکننده خوانده و حمایتش را از «توافقات دو جانبه در آینده، به خصوص آتش‌بس» اعلام کرد. در خبرنامه در مورد این توافقات جزئیات داده نشده است.

مشاور امنیت ملی افغانستان از حمایت حکومت و مردم بریتانیا از روند صلح به رهبری افغان‌ها قدردانی کرده و گفته که بریتانیا همکار و همراه استراتژیک افغانستان است. آقای اتمر تعهد و همکاری بریتانیا در راستای آموزش نیروهای افغان را مهم خواند.

آقای اتمر روز گذشته، ۲۸ سرطان در دیدار با سفیر جاپان در افغانستان نیز در مورد روند صلح به رهبری افغان‌ها گفت‌وگو کرده بود.

بریتانیا از ادامه روند صلح افغانستان اعلام حمایت کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد