بریتانیا-از-شفافیت-انتخابات-افغانستان-حمایت-می‌کنیم

سفیر بریتانیا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را برای رییس اجراییه و مردم افغانستان تبریک گفت و افزود که از شفافیت و اعتبار انتخابات حمایت می‌کنیم.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی بعد از ظهر دیروز (سه شنبه ۲۳ میزان ) با خانم الیسن بلیک سفیر بریتانیا برای افغانستان در قصر سپیدار ملاقات کرد.

در این دیدار، سفیر بریتانیا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را برای رییس اجراییه کشور و مردم افغانستان تبریک گفت و افزود که بریتانیا از شفافیت انتخابات و تصمیم‌های کمیسیون‌ها مبنی بر معتبر شمردن آرای بایومیتریک حمایت می‌کند.

خانم بلیک ابراز امیدواری نمود که برای کمیسیون‌ها فرصت لازم فراهم گردد تا بتوانند نتایج انتخابات را به اساس اصول و لوایح این کمیسیون نهایی و اعلان کنند.

بلیک در بخش دیگر از صحبت‌های خود گفت که صلح در اولویت‌های برنامه کشورش برای افغانستان قرار دارد و امیدوار است که حکومت افغانستان به موضوع صلح به عنوان یک اولویت توجه نماید.

رییس اجراییه با تشکر از سفیر بریتانیا و کمک‌های این کشور برای افغانستان و برای برگزاری انتخابات، از تلاش‌ها و اقدامات کمیسیون‌ها برای شفافیت قدردانی کرد. وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: مردم افغانستان با قبول خطر برای حمایت از مردم‌سالاری پای صندوق‌های رأی رفتند. حالا وظیفه کمیسیون‌های مستقل انتخابات است تا وظایف شان را مسوولانه انجام دهند.

وی همچنان تأکید کرد که تنها آرای بایومیتریک در این انتخابات معتبراند و کمیسیون‌ها باید با رسیدگی به درخواست‌های معقول و شکایت‌های ستادها، شفافیت و اعتبار روند را تضمین نمایند.

آقای عبدالله صلح را از اولویت‌های مهم مردم و حکومت افغانستان خواند و تاکید کرد که از تلاش‌های صلح و دست یافتن به صلح دایمی به عنوان اولویت مردم و حکومت استقبال می‌کند.

بریتانیا: از شفافیت انتخابات افغانستان حمایت می‌کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد