بریتانیا-خواستار-نقش-فعال-در-روند-صلح-افغانستان-شد

رئیس ستاد ارتش بریتانیا در دیدار با طارق شاه بهرامی وزیر دفاع افغانستان گفته که کشورش میخواهد در روند صلح افغانستان نقش فعال داشته باشد.

به گزارش افغان نیوز: طارق شاه بهرامی وزیر دفاع کشور در این دیدار که در کابل انجام شده، گفته است که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان آماده تامین امنیت برای برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی ها است.

وی علاوه کرده که در حال حاضر 80 درصد خاک افغانستان تحت کنترل نیروهای دولتی می باشد و این نیروها در تلاش سرکوب کردن مخالفان مسلح هستند.

وی همچنان با ارایه توضیحاتی درباره چگونگی تطبیق عملیات نصرت در کشور گفته است که نیروهای دولتی آمادگیهای شان را برای تأمین امنیت انتخابات ولسی جرگه و شورای ولسوالیها در سراسر افغانستان گرفتهاند.

در مقابل جنرال کارتر رئیس ستاد ارتش بریتانیا گفته که کشورش آماده هر نوع حمایت از نیروهای نظامی افغانستان است و در کنار این نیروها ایستادگی خواهد کرد.

 بهرامی وعده کرده است که بریتانیا به حمایت و پشتیبانی خود از نیروهای اردوی ملی افغانستان ادامه میدهد.

همچنان جنرال کارتر همچنان با اعلام حمایت بریتانیا از پروسه صلح و سیاست صلحمحور دولت افغانستان گفته است که کشورش میخواهد نقش فعال در این پروسه بازی کند.

این در حالی است که اکثر کشور های منطقه و جهان از روند صلح افغانستان در سطح دپلوماتیک حمایت کرده اند، اما تاکنون این روند راه به جایی نبرده است.

ظاهرا برخی کشور ها تنها در سطح گفتار های سیاسی از این روند حمایت میکنند و در برای حمایت این روند از خود چیزی بروز نمیدهند.

 

بریتانیا خواستار نقش فعال در روند صلح افغانستان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد