بزرگ-‌ترین-دشمن-افغانستان-فقر-و-بی‌اتفاقی-است

رئیس‌ جمهورغنی گفت که بزرگ ‌ترین دشمن افغانستان فقر و بی‌اتفاقی است و اظهار امیداری کرد که با مساعی مشترک، فضای ایجاد گردد تا از طریق اجماع، اقتصاد کشور رشد و فقر به‌گونۀ اساسی آن کاهش یابد.

به گزارش افغان نیوز: محمداشرف غنى، رئیس جمهورکشور در ديدار با اعضاى شوراى ملى بر تقويت همکارى و اعتماد ميان قواى سه گانه تاکيد کرده گفته است که خواست‌های مردم در‌حال عملی‌شدن می‌ باشد و دست یافتن به اهداف به اقدامات واحد نیاز دارد.

رئیس‌جمهورعلاوه کرد، فرصت‌های به ‌وجود آمده که افغانستان را به ‌سوی شگوفایی سوق خواهد داد، آنهم از برکت قربانی ملت و نیروهای امنیتی و دفاعی می‌باشد و نقش شورای ملی نیز در همسبتگی بیشتر اساسی است.

رئیس‌ جمهورگفت که بزرگ ‌ترین دشمن افغانستان فقر و بی‌اتفاقی است و اظهار امیداری کرد که با مساعی مشترک، فضای ایجاد گردد تا از طریق اجماع، اقتصاد کشور رشد و فقر به‌گونۀ اساسی آن کاهش یابد.

وی، تقویت ارادۀ همکاری و اعتماد را میان قوای سه گانه مهم خوانده از شورای ملی بخاطر تسریع روند تقنینی تشکر کرده گفت که برخی قوانین جهت نشر به وزارت عدلیه فرستاده و شماری از قوانین دیگر نیز توشیح خواهد شد.

موصوف، خطاب به اعضای شورای ملی، گفت: "بدون اساسات قانون، اصلاحات در ساختار دشوار خواهد بود، برای تان ثابت شده ‌باشد که من طرف ‌دار قانون هستم و براساس قانون رفتار می‌کنم."

به گفته وی، باید نشست‌های مشترک روی مسایل عمده و ملی برگزار گردد و نقش شورای ملی را در سهم گیری و جستجوی راه‌های مناسب برای حل مشکلات، ارزنده می باشد.

عبدالرووف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه در صحبتی از رئیس‌جمهور کشور به‌خاطر مشوره و صحبت پیرامون مسایل عمده و ملی، تشکر و قدردانی نمود و چنین نشست‌ها را برای تقویت همکاری میان حکومت و شورای ملی، موثر دانست. وی از حکومت به‌خاطر معرفی نامزدوزیران و تلاش برای تکمیل‌شدن کابینه و نیز توشیح قوانین، تشکر کرد.

وى با اشاره به ارزش‌های منافع ملی گفت، در همه کشورها منافع ملی اصل پنداشته می‌شود و امروز، برای داشتن افغانستان با ثبات و مرفه، نیازمند همکاری‌های مردم و جامعه جهانی هستیم.

وی گفت:"دفاع از منافع ملی مسوولیت یک‌سان همه ما است، نمی‌شود دیگران خود را برائت دهند، این تنها مسوولیت حکومت نمی‌باشد، بلکه از طریق همکاری مشترک می‌توانیم از نظام موجود حمایت کنیم، زیرا منافع ملی، از آن ملت افغانستان است."

ابراهیمی افزود که سفرهای خارجی رئیس‌جمهورغنی مبنای منافع ملی کشور را تشکیل می‌دهد و ممثل منفعت افغانستان در سطح منطقه و جهان می‌باشد که نتایج مثبت آنرا همه ملت به‌خوبی درک کرده‌اند و از آن حمایت می‌کنند.

وی گفت:"همان‌طور که رئیس‌جمهور با عشق و علاقه به‌خاطر خودکفایی و بهبود وضعیت اقتصادی افغانستان تلاش می‌ورزد ما نیز به‌عنوان نمایندگان ملت با درک از آن، کنار حکومت هستیم و از برنامه‌های بنیادی حمایت می‌کنیم. "

وی اظهارداشت که شورای ملی روی طرح همکاری برای تقویت برنامه‌های حکومت در عرصه‌های مختلف، کار می‌کند و آن را با حکومت شریک خواهد ساخت.

رئیس ولسی جرگه با انتقاد از مبصرین حکومت گفت، خوب است که بجای انتقاد بدون‌طرح به آدرس دولت، روی طرح‌های موثر کار نمایند و آن را با حکومت شریک سازند.

در ادامه، فضل هادی مسلمیار رئیس مشرانو جرگه صحبت کرده از رئیس‌جمهور به‌خاطر دعوت و مشوره با اعضای شورای ملی قدردانی نمود. وی اطمینان داد که شورای ملی در هماهنگی کامل کار می‌نمایند و نظریات شان‌را با حکومت شریک می‌سازند.

رئیس مشرانو جرگه با اشاره به وحدت و همبستگی مردم گفت:"خیر ما در اتحاد و اخوت ما است و ما در حمایت از نظام در کنار حکومت خواهیم بود و از برنامه‌های سازنده آن حمایت و پشتیبانی می‌نماییم."

وی با تأکید گفت:" افغانستان مشکلات فراوان دارد و ما مسوول هستیم تا از نظام خود که متعلق به مردم ماست براساس منافع ملی و ثبات کشور حمایت همه‌جانبه کنیم و ضعف نظام به خیر هیچ کسی نیست. مسلمیار اضافه کرد: ((ما در کنار وظیفۀ نظارت از حکومت، برای تقویت هرچه بیشتر آن متعهد هستیم.))

رئیس مشرانو جرگه، سفرهای خارجی رئیس‌جمهورغنی را به خیر و رفاه افغانستان دانست و نتایج آنرا جهت تقویت زیربناها، توسعه اقتصادی، ترانزیتی و تجارتی در سطح منطقه، بی‌نظیر توصیف کرد.

بزرگ ‌ترین دشمن افغانستان فقر و بی‌اتفاقی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد