بستر-های-اقتصادی-و-گسترش-روابط-افغانستان-و-قزاقستان

معاونان اتاق های تجارت افغانستان و قزاقستان می گویند که فرصت های متعدد وجود دارند تا سرمایه گذاران قزاقی و افغانی در بخش معادن و برق سرمایه گذاری کنند.

به گزارش افغان نیوز: خان جان الکوزی، معاون اتاق تجارت و صنایع افغانستان، امروز سه شنبه(26، سرطان) گفت؛ تاجران افغانستان و قزاقستان سال دو بار جلسه می گیرند که دارای توافقنامه های متفاوت می باشند. اکنون هرچند افغانستان وابسته به یک کشور خاص نیست اما سالانه ۱۵ هزار تن آرد از کشور قزاقستان وارد می کند.

وی افزود که در حال حاضر دو میلیارد سرمایه گذاران خارجی در داخل افغانستان سرمایه گذاری کرده اند که بیشتر شان در بخش برق می باشد.

از سوی هم بوکی خانوف، معاون اتاق تجارت قزاقستان گفت که معامله تجارت افغانستان و قزاقستان از ۶۰۰ میلیون افزایش یافته و بیشترین تجارت در بخش برنج و آرد می باشد.

محمد گل، سرپرست آب و برق تاکید داشت که زمینه سرمایه گذاری در بخش بند برق باغ دره ۲۴۰ میگاوات و سروبی دوم ۱۸۰ میگاوات وجود دارد و سرمایه گذاران قزاقستان میتوانند در این بخش سرمایه گزاری کنند؛ زیرا بدون سرمایه گذاری در سکتور برق، افغانستان از نظر برق خود کفا نمیشود.

در همین حال حلیم خان یاسین گلدیف، سفیر قزاقستان در کابل گفت: از چند سال گذشته به این سو روابط افغانستان و قزاقستان رو به رشد بوده که بیشترین رشد در قسمت سرمایه گذاری و روابط تجاری بوده است.

وی افزود که روابط تاجر با تاجر میتواند سبب رشد تجارت میان دو کشور شود، بنابراین قزاقستان آماده است تا با ایجاد یک کارخانه ماکارونی در شمال افغانستان، نیاز مردم را تامین کند.

بستر های اقتصادی و گسترش روابط افغانستان و قزاقستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد