بلینکین-ما-باید-مطمئن-شویم-تا-کمک‌ها-بدست-طالبان-نرسد

وزیرخارجه امریکا با ابراز نگرانی از وضعیت بد بشری در افغانستان می‌گوید: می‌خواهیم مطمئن شویم که کمک به دست طالبان نمی‌رسد و مردم از آن استفاده می‌کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ انتونی بلینکن، وزیرخارجه امریکا، روز سه شنبه (۳۰ قوس) به خبرنگاران گفت: امریکا می‌خواهد مطمئن شود که کمک به دست طالبان نخواهد رسید و مردم از آن استفاده می‌کنند.

بلینکن با اشاره به آزادسازی حدود ۲۸۰ میلیون دالر از صندوق وجهی بازسازی افغانستان در بانک جهانی گفت: «ما با جدیت می‌خواهیم تا راه‌هایی را برای دادن پول بیش‌تر به اقتصاد افغانستان دریابیم تا پول بیش‌تر نزد مردم باشد.»

او وضعیت فعلی افغانستان را نگران‌کننده خواند و گفت که اوضاع را از نزدیک دنبال می‌کند.

بلینکن اضافه کرد: «ما از این واقعیت آگاه هستیم که وضعیت بشری خیلی دشواری در افغانستان وجود دارد. شاید با آغاز زمستان وضعیت بدتر هم شود. بناءً برای ما قابل توجه جدی است. با متحدان و شریکان ما در این باره از نزدیک کار می‌کنیم.»

وزیر خارجه ایالات متحده امریکا همچنین گفته‌است که او یک گروه را ایجاد کرده تا «درس‌های آموخته شده طی ۲۰ سال گذشته در افغانستان را ارزیابی کند.»

این درحالی است که امریکا پس از تسلط طالبان، حدود ۱۰ میلیارد دالر منابع ارزی افغانستان را مسدود کرد. آزادی این پول را پیچیده و چالش‌برانگیز می‌خواند و می‌گوید، در اختیار افراد تحریم‌شده قرار نخواهد گرفت.

دیروز در کابل نیز شهروندان و شماری از حامیان طالبان برای آزادی دارایی‌های مسدودشده افغانستان تظاهرات کردند.

بلینکین: ما باید مطمئن شویم تا کمک‌ها بدست طالبان نرسد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد