بندر-تورخم-میان-پاکستان-و-افغانستان-به‌صورت-آزمایشی-باز-می-شود

افغانستان و پاکستان توافق کرده‌اند که برای مدتی دروازه مرزی تورخم میان دو کشور به‌صورت آزمایشی ۲۴ ساعته به روی رفت‌وآمد و تجارت گشوده شود.

به گزارش افغان نیوز: برخی رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که این مرز از امروز (دوشنبه، ۱۱ سنبله) به‌صورت آزمایشی ۲۴ ساعته گشوده خواهد شد.

روزنامه داون پاکستان نوشته‌است که عمران ‌خان؛ نخست‌وزیر این کشور، امروز برای گشایش آزمایشی و ۲۴ ساعته این بندر حضور پیدا می‌کند و توافقات رسمی مبنی بر حضور عمران ‌خان از سوی اداره محلی در بندر تورخم نهایی شده‌است.

مقام‌های پاکستانی گفته‌اند که گذرگاه تورخم در مرحله نخست به‌شکل آزمایشی به‌صورت ۲۴ ساعته باز می‌شود و در صورتی که این مرحله موفقیت‌آمیز باشد، مرحله دوم آن که شامل فعالیت تجاری به‌صورت شبانه‌روزی و دایمی در این بندر خواهد بود، آغاز خواهد شد.

یک مقام پاکستانی گفته‌است که مرحله گشایش آزمایشی بندر تورخم دو تا سه هفته طول خواهد کشید. بنابراین به مسؤولان دستور داده شده تا همه تسهیلات را برای باز گذاشتن شبانه این گذرگاه آماده کنند.

این درحالی است که پیش از این مرز تورخم تنها در ساعات رسمی روز به‌ روی تاجران و مردم عادی باز بود و از طرف شب بسته می‌شد.

عمران خان در اوایل سال جاری گفته‌بود که تلاش‌ها را برای باز گذاشتن این گذرگاه به‌صورت ۲۴ ساعته آغاز کرده‌است.

گذرگاه تورخم در مرز میان افغانستان و پاکستان در ولایت ننگرهار افغانستان و شهر پیشاور پاکستان موقعیت دارد و از پر ازدحام‌ترین گذرگاه‌های بین دو کشور محسوب می‌شود. این مرز پیش از این بنا بر تنش‌های سیاسی میان دو کشور چندین بار مسدود و دوباره گشوده شده‌است.

بندر تورخم میان پاکستان و افغانستان به‌صورت آزمایشی باز می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد