بن‌بست-روی-میز-مذاکره،-بهتر-از-‌خون‌ریزی-در-میدان-جنگ

نخستین وزیر پاکستان می‌گوید که گفتگوی بین‌افغانی در قطر به سختی انجام می‌شود، اما بن‌بست روی میز مذاکره بی‌نهایت از بن بست خونین در میدان جنگ بهتر است.

به گزارش افغان نیوز: عمران خان، نخست وزیر پاکستان در مقاله‌یی به روزنامۀ واشنگتن پست امریکا نگاشته‌است که پیش از دستیابی افغانستان به صلح، خروج شتاب‌زده نیروهای خارجی را از این کشور یک کار نابخردانه خواهد بود.

وی در این مقاله گفته است: «کسانی که در روند صلح افغانستان سرمایه‌گذاری کرده‌اند باید در برابر تعیین جدول زمانی غیرواقع‌بینانه برای خروج نیروهای خارجی مقاومت کنند».

عمرخان با اشاره به روند صلح افغانستان گفته است؛ همانطور که دولت افغانستان طالبان را به عنوان یک واقعیت سیاسی به رسمیت شناخته است، امید می‌رود که طالبان پیشرفتی را که افغانستان داشته است به رسمیت بشناسند.

او گفته که مذاکرات صلح به سختی انجام می‌شود، همه طرف نیاز به صبر و سازش دارد و می‌تواند پیشرفت کند و پرزحمت باشد.

عمران خان گفته‌است: «حتی ممکن است بن بست‌هایی وجود داشته باشد، زیرا افغان‌ها برای آینده خود با هم همکاری می‌کنند. در چنین مواقعی، بهتر است بخاطر بسپاریم که بن‌بست بی‌خون ریزی روی میز مذاکره بی‌نهایت از بن بست خونین در میدان جنگ بهتر است.»

نخست وزیر پاکستان در ادامه گفته است که کشورش مانند امریکا نمی‌خواهد افغانستان دوباره به پناهگاه امن برای هراس‌افکنان تبدیل شود.

این درحالی است که عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان، چندی پیش از آقای عبدالله دعوت کرد که به پاکستان سفر کند تا در مورد روابط دو کشور به ویژه پروسه‌ی صلح افغانستان بحث و گفت‌وگو کنند.

این سفر هم‌زمان با مذاکرات صلح دوحه، برای آینده‌ی روابط سیاسی افغانستان و پاکستان پراهمیت دانسته می‌شود.

بن‌بست روی میز مذاکره، بهتر از ‌خون‌ریزی در میدان جنگ

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد