بن‌لادن-در-پاکستان-کشته-شد،-تاوان-فعالیت‌اش-را-مردم-افغانستان-می‌پردازد

رییس جمهور پیشین کشور در واکنش به تصمیم اخیر جو بایدن مبنی بر مصادره‌ای بخشی از دارایی‌های افغانستان به عنوان غرامت به قربانیان حملات یازدهم سپتامبر می‌گوید؛ اسامه بن لادن در پاکستان کشته شد اما؛ تاوان فعالیت‌های او را مردم افغانستان می‌پردازند.

به گزارش افغان نیوز؛ حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور امروز(یک‌شنبه، 24 دلو)در یک نشست خبری مصادره‌ای بخشی از دارایی بانک مرکزی را ظلم علیه مردم افغانستان دانسته و از جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا خواست تا در تصمیم خود تجدیدنظر کند.

آقای کرزی افزود که امریکا نباید از پول مردم افغانستان به خانواده‌های قربانیان حملات یازدهم سپتامبر غرامت بدهد زیرا؛ مردم افغانستان بزرگترین قربانی تروریزم است.

او در این نشست خطاب به طالبان گفت که دارایی بانک مرکزی برای مصرف «روز مره» نیست بلکه که خزانه ملی افغانستان و دارایی‌های نسل‌ آینده کشور است.

رییس جمهور پیشین کشور در بخشی از سخنانش گفت که اگر انتقال قدرت از طریق لویه‌جرگه و روند صلح انجام می‌شد، پول‌های مردم افغانستان گم نمی‌شد. او با اشاره به بحران کنونی در کشور گفت که تعیین سرنوشت و زعامت حق مردم افغانستان است.

آقای کرزی در بخشی دیگری از صحبت‌هایش افزود که برای تمثیل اراده‌ی مردم باید لویه‌جرگه برگزار شود چون؛ انتخابات و ریفراندوم ممکن است.

کرزی گفت که در این زمینه در یک نامه‌ مشترک با عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه دولت پیشین پیشنهاداتی را به طالبان ارایه کرده‌اند. او بیان کرد که در این نامه زمینه‌سازی برگشت «بزرگان» و کسانی که ناراضی هستند و رفتن به اداره مردم را پیشنهاد کرده است.

این در حالی است که جو بایدن، رییس جمهور امریکا با امضای یک فرمان اجرایی از 7 میلیارد دالر دارایی‌های مسدود شده افغانستان، 3.5 میلیارد دالر آن را به قربانیان حملات یازدهم سپتامبر اختصاص داده است.

بن‌لادن در پاکستان کشته شد، تاوان فعالیت‌اش را مردم افغانستان می‌پردازد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد