به-بیگانه-ها-اختیار-نمی-دهیم،-طالبان-باید-آماده-شوند

رییس جمهور غنی در دیدار با علما، متنفذین و بزرگان قومی ولایت پکتیکا گفت که طالبان به مذاکرات بین الافغانی آماده شوند؛ زیرا ما اختیار صلح را به دست بیگانه ها نمی دهیم.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهوری کشور، امروز شنبه(12، عقرب) با علما،  متنفذین و بزرگان قومی ولایت پکتیکا دیدار کرد.

آقای غنی تاکید داشت که حکومت بر مبنای فتوای متفق علما تصمیم اش را به خاطر آتش بس اتخاذ کرد و در نتیجه وحدت ملی ما ثابت گردید. وی افزود که پکتیکا سرزمین اختلاف، ناامنی و بی اتفاقی نیست، بلکه منطقۀ وحدت، همبستگی و عزت است و از اینکه از تمام ارزش ها مراقبت می کنید، بالای تمام شما افتخار می کنم.

رئیس جمهور غنی گفت که در نیروهای امنیتی و دفاعی کمبود وجود دارد و در این بخش از شما می خواهم  تا جوانان تان را به شمولیت در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی، تشویق نمایید.

همچنان رئیس جمهور کشور گفت که باز کردن راه ها در اولویت کاری ما قرار دارد و در این زمینه، برعلاوۀ نقش مسئولین، نقش مردم نیز مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد که زمینه تامین صلح از نگاه سیاسی فراهم بوده و جهان اسلام و منطقه برای حمایت از صلح آماده اند. ما با پاکستان صلح می خواهیم، اما باید آن کشور بداند که افغانستان باثبات به نفع اسلام آباد است. وی افزود که طالبان به مذاکرات بین الافغانی آماده  شوند  زیرا ما اختیار صلح را به دست بیگانه ها نمی دهیم.

این درحالی است که دیپلمات‌های روسی در کابل در دو ماه گذشته دعوت‌نامه‌های شرکت در نشست صلح مسکو را به چندین چهره‌ی سیاسی افغانستان توزیع کردند. از جمله هشت تن از رهبران سیاسی افغانستان، شش تن آن به شمول حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان دریافت دعوت‌نامه از سوی دیپلمات‌های روسی را برای اشتراک در نشست صلح مسکو تایید کرده‌اند؛ اما سفارت روسیه در کابل تا کنون در این مورد چیزی نگفته است.

به بیگانه ها اختیار نمی دهیم، طالبان باید آماده شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد