به-زنان-تجارت-پیشه-تبعیض-منفی-قایل-نشوید

رییس اجرییه حکومت وحدت ملی در دیدار با زنان تجارت پیشۀ کشور گفت که اگر نهادهای دولتی تبعیض مثبت به زنان تجارت‌پیشه قایل نمی‌شوند، حداقل تبعیض منفی قایل نگردند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه کشور، روز (پنجشنبه، 30 حمل) در دفتر کارش در قصر سپیدار با زنان تجارت پیشۀ سراسر افغانستان دیدار و ملاقات کرد.

در این دیدار که داکتر مصطفی مستور، وزیر اقتصاد نیز حضور داشت، زنان تجارت‌پیشه دربارۀ چالش‌ها و مشکلات‌شان به رییس اجراییه کشور معلومات ارایه کرده و پیشنهادهایی را به منظور بهبود وضعیت طرح نمودند.

زنان تجارت پیشه از نبود بازار مناسب و زمین در شماری از ولایت‌ها سخن زده و از رییس اجراییه کشور خواستند که تسهیلات لازم را در راستای فعالیت‌های‌شان ایجاد نمایند.

آنان همچنان خواستار فراهم‌سازی کورس‌های آموزشی به زنان تجارت‌پیشه شدند و گفتند که در صورت امکان، بانک قرضه‌دهی برای آنان ایجاد شود.

زنان تجارت‌پیشه از نبود بازار مناسبت برای فرآورده‌های‌شان صحبت کردند و گفتند که در برخی موارد تولیدات آنها با مارک‌های کشورهای دیگر به فروش می‌رسد.

در ادامه، رییس اجراییه کشور گفت که با والیان برخی ولایت دربارۀ فراهم‌سازی مکان مناسب به کار و فعالیت زنان تجارت‌پیشه صحبت می‌کند.

دوکتور عبدالله عبدالله ضمن تأکید بر حل مشکلات زنان تجارت پیشه ابراز داشت که اگر نهادهای دولتی تبعیض مثبت به زنان تجارت‌پیشه قایل نمی‌شوند، حداقل تبعیض منفی قایل نگردند.

رییس اجراییه کشور به وزیر اقتصاد هدایت داد که در تماس به نهادهای محلی، چالش‌ها و مشکلات زنان تجارت‌پیشه را بررسی و حل نماید.

داکتر مصطفی مستور، وزیر اقتصاد کشور نیز گفت که در تماس به شهردارهای ولایات، رؤسای اقتصاد و دیگر مسوولان ذیربط، به مطالبات مشروع زنان تجارت پیشه رسیده‌گی خواهند کرد.

به زنان تجارت پیشه تبعیض منفی قایل نشوید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد