به-زودی-لیست-ابتدایی-نامزدان-انتخابات-پارلمانی-۹۷-اعلام-می-شود

عبدالبدیع صیاد رئیس کمیسیون انتخابات می گوید لیست ابتدایی نامزدان انتخابات پارلمانی ۱۳۹۷ را به زودی از کمیسیون اعلام می شود.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون مستقل انتخابات، روز پنج شنبه ۷ سرطان  اعلام کرد که اسناد ثبت‎نام نامزدان انتخابات پارلمانی از تمام ولایت‎ها به دفتر مرکزی این کمیسیون در کابل رسیده است.

آقای صیاد گفت که کارمندان تخنیکی کمیسیون مستقل انتخابات، اسناد مربوط به این نامزدان را بررسی کرده است.

عبدالبدیع صیاد همزمان علاوه کرد که پس از بررسی‎های تخنیکی، اسناد نامزدان در جلسه هیات رهبری کمیسیون مستقل انتخابات به خاطر مطابقت آن‎ها با معیارهای این کمیسون زیر بررسی قرار گرفته است.

رییس کمیسیون مستقل انتخابات تصریح کرد که اسناد مربوط به ثبت‎نام نامزدان شوراهای ولسوالی‎ها در دفترهای ولایتی این کمیسیون بررسی می‎شود.

براساس تقویم انتخاباتی، فهرست ابتدایی نامزدان انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی‎ها باید روز پنج‎شنبه/ هفتم جوزا اعلام می‎شد.

برای ثبت‎نام نامزدان انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‎ها هفده روز از پنجم جوزا تا بیست‎ و دوم همین ماه مهلت تعیین شده بود.

کمیسیون مستقل انتخابات همزمان با پایان این مهلت، مدت ثبت‎نام نامزدان انتخابات شوراهای ولسوالی‎ها را برای دو روز دیگر تمدید کرد.

قرار است انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‎ها در ۲۸ ماه میزان امسال در سراسر کشور برگزار شود.

به زودی لیست ابتدایی نامزدان انتخابات پارلمانی ۹۷ اعلام می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد