به-طالبان-نه-بلکه-به-ارتش-افغانستان-باور-دارم

رییس جمهور امریکا می‌گوید که به طالبان نه بلکه به ظرفیت ارتش افغانستان باورد دارد؛ زیرا آنان آموزش دیده و مجهزتر هستند.

به گزارش افغان نیوز؛ جوبایدن، رییس جمهور امریکا روز گذشته( پنج‌شنبه، 17 سرطان) در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که پرسید آیا به طالبان باور دارید، گفت؛ به طالبان نه بلکه به ظرفیت ارتش افغانستان باورمند است؛ زیرا آنان آموزش دیده و مجهز هستند.

آقای بایدن در سخنانی در مورد خروج نظامیان امریکایی از افغانستان، گفت که حکومت این کشور سقوط نمی‌کند؛ چون همه‌ی ظرفیت‌های لازم برای حفظ بقای نظام را دارد.

اما؛ بایدن در پیوند به چگونگی اوضاع داخلی افغانستان تاکید کرد که هیچ کشور نتوانسته است افغانستان را متحد کند و این کشور در درزای تاریخ خود «کشور متحدی» نبوده است و« ما در افغانستان برای ملت سازی نرفته بودیم».

او در مورد توانایی نیروهای امنیتی افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی گفت که نیروهای امنیتی افغانستان توانایی لازم برای دفاع از کشورشان را دارد. دولت افغانستان ۳۰۰ هزار نیروی نظامی دارد، در حالی که شمار جنگجویان طالب، به ۷۵ هزار نفر می‌رسد.

آقای بایدن در این نشست، تاریخ پایان مأموریت نظامی نیروهای امریکایی را در افغانستان 31 اگست سال روان اعلام کرده و گفت که امریکا پس از خروج نیروهایش، برای ارتش افغانستان به ویژه نیروهای هوایی تجهیزات نظامی فراهم خواهد کرد.

او در بخش دیگری صحبت‌های خود، گفت که روند توزیع ویزای مهاجرت برای مترجمان افغان تسریع یافته است تا آنان و خانواده‌های شان با تهدید روبه‌رو نشوند. باید تاکید کرد که روند انتقال مترجمان افغانستانی و خانواده‌های شان به امریکا زمان‌گیر است و تا زمان انتقال به امریکا، آن‌ها را به یک جای مصؤون انتقال خواهد داد.

بااین‌همه، روند خروج نظامیان خارج به ویژه نیروهای امریکایی در هفته‌های نخست ماه مای آغاز شد و نظامیان امریکایی چندی پیش بزرگترین پایگاه نظامی بگرام را ترک کردند.

به طالبان نه بلکه به ارتش افغانستان باور دارم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد