به-مذاکرات-صلح-بین‌الافغانی-باورمندیم-صلح-با-حزب-اسلامی-یک-گام-بزرگ-است

رئیس جمهورغنی در دیدار با پیر سید احمد گیلانی رئیس شورای عالی صلح، بیان کرد که ما از بیگانگان صلح نمیخواهیم و در این زمینه به مذاکرات بین الافغانی باورمند هستیم.

به گزارش افغان خبر: محمداشرف غنی رئیس جمهور کشور، در دیدار با پیر سیداحمد گیلانی رئیس شورای‌ عالی صلح و هیئت همراه‌اش، از آنان تشکری کرد که مذاکرات صلح با حزب اسلامی را با موفقیت به‌نتیجه رساندند.

دراین دیدار که روز شنبه (3میزان) در ارگ انجام شد، رئیس‌جمهور کشور مذاکرات موفق صلح با حزب اسلامی در کابل را گام بزرگ دانسته افزود:" ما همواره گفته‌اییم که از دیگران صلح نمی‌خواهیم، زیرا به مذاکرات بین‌الافغانی باورمندیم".

رئیس‌جمهور غنی گفت، برای افغان‌ها و جهان ثابت کردیم که ما برای تأمین صلح قانونی و باعزت اراده و تعهد داریم. او افزود" تمام هموطنان ما و جامعۀ جهانی از مذاکرات بین‌الافغانی شورای عالی صلح حمایت نمودند".

رئیس‌جمهور کشور خاطر نشان کرد که برای تأمین صلح در کشور، مذاکرات موفق صلح با حزب اسلامی یک آغاز خوب بود و روند این مذاکرات را ادامه خواهیم داد. او گفت: از موافقتنامۀ صلح که به‌امضا رسیده‌است، و نیز تطبیق  آن حمایت می‌نمایم.

پیر سیداحمد گیلانی رئیس شورای عالی صلح گفت که صلح یک امر الهی است، و از همه کسانیکه در این راستا صادقانه تلاش کردند، سپاسگزاری کرد.

رئیس شورای عالی صلح، تأمین صلح را برای ثبات دائمی کشور یک اصل عنوان کرده افزود:"در خصوص مذاکرات صلح با حزب اسلامی اجماع ملی وجود داشت، و این مذاکرات با اجماع مشترک شخصیت‌های ملی و سیاسی کشور انجام شد".

گیلانی گفت که شورای عالی صلح، برای آوردن صلح روی یک استراتیژی اساسی کار می‌کند، تا همه‌ یی مخالفین مسلح به‌زندگی مسالمت‌آمیز و عادی برگردند. او افزود که شورای عالی صلح در نظر دارد در آیندۀ نزدیک کنفرانس ملی صلح را نیز دایر نماید.

از سوی هم بسیاری بر این باور اند که ضمانت برای اجراشدن موافقتنامه صلح میان حزب اسلامی و دولت افغانستان وجود ندارد و نمایندگان حزب اسلامی بیان کردند که اگر حکومت این توافقنامه را نقض کند، دوباره به جنگ خواهند برخواست.

به مذاکرات صلح بین‌الافغانی باورمندیم/ صلح با حزب اسلامی یک گام بزرگ است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد