به-مشکلات-سیک-ها-در-افغانستان-رسیدگی-می-شود

هندوباوران و سیک های کشور در دیدار با رئیس جمهور مشکلات شان را در جامعه افغانستان بیان کردند و رئیس جمهور به آنها وعده داد تا به مشکلات شان رسیدگی شود.

به گزارش افغان نیوز: محمداشرف غنی رئیس‌جمهور  کشور، شام گذشته با نمایندگان هندوباوران و سیک افغانستان، در ارگ ریاست‌جمهوری دیدار نمود.

در این دیدار سندپال سینگ و چَرَن سنگ خوستی به نمایندگی از هندوباوران و سیک‌های افغانستان صحبت کرده، مشکلات و پیشنهادات شان را در بخش‌های، انتقال قضایای حقوقی هندوباوران و سیک از ولایات به کابل، جلوگیری از غضب زمین‌های اطراف درمسال در کابل، حل معضل هندوسوزان، تسلیمی ۱۶۰ نمره زمین رهایشی در ولایت ننگرهار و ۳۶۰ نمره در ساحۀ لته‌بند که برای هندوباوران و سیک درنظر گرفته شده‌است، حل مشکل توزیع ویزه افغانستان برای آنعده هنذوباوران و سیک که تابعیت کشور دومی را به دست آورده اند، انتصاب یک سناتور و یک وزیر مشاور، با رئیس‌جمهور کشور شریک ساختند.

رئیس‌جمهور محمداشرف غنی، هندوباوران و سیک افغانستان را جزء تاریخ پر افتخار کشور خواند و گفت که هندوباوران و سیک از سال‌های متمادی به این‌سو در این سرزمین ساکن بوده اند و نقش اقتصادی برازندۀ داشته اند.

رئیس‌جمهور غنی بی‌توجهی در رسیدگی به قضایای هندوباوران و سیک را غیر قابل تحمل خواند و هدایت داد تا تمامی قضایای حقوقی و قضایای غصب زمین‌های هندوباوران و سیک، از ولایات به کابل انتقال یابد و در مشورت با لوی‌څارنوال و قاضی‌القضات کشور آدرس خاص برای رسیدگی به قضایای متذکره، ایجاد گردد.

همچنان رئیس‌جمهور کشور به مشاور امنیت ملی هدایت داد تا فرمان رئیس‌جمهور پیشین مبنی بر توزیع ۱۶۰ نمره زمین رهایشی برای هندوباروان و سیک در ولایت ننگرهار مورد تعقیب قرار گیرد و از غصب زمین‌های آنان جلوگیری بعمل آید.

رئیس‌جمهور غنی با اشاره به مشکل هندوسوزان، گفت که شما بالای یک دستگاه به توافق برسید، حکومت آمادۀ پرداخت وجوه مالی آن می‌باشد و هم‌چنان بالای ایجاد یک مشاوریت برای هندوباروان سیک نیز غور خواهدشد.

به مشکلات سیک ها در افغانستان رسیدگی می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد