به-هیچ-حزبی-اجازه-تغییردرنظام-کنونی-را-نخواهیم-داد

رهبر حزب اسلامی افغانستان بیان میدارد؛ هرگز اجازه تغییر درنظام کنونی را به هیچ حزب و قومی نخواهیم داد.

به گزارش افغان نیوز: گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان در دیدار با اعضای« نهاد اجتماعی و پیشرفت ملی»، درکابل بیان کرده است که ایجاد تغییر درنظام کنونی را نخواهد داد.

آقای حکمتیار گفت، احزابی که مدعی نمایندگی از اقوام تاجیک و ازبک هستند، یک امر نادرست است.

از سوی هم رهبر حزب اسلامی درواکنش به شعارهای معترضان کابل تحت عنوان جنبش رستاخیز« تغییر»، اعلام کرد: افرادیکه از گلوی معترضان شعار میدهند، کسانی هستند که نتیجه کار شان منجر به اشغال افغانستان توسط شوروی سابق شد.

حکمتیار بیان میدارد، بسیاری از احزاب بخاطر اهداف شخصی شان شعارهای قومی سر می‌دهند، درحالیکه از هیچ قومی مخصوصا ازبک‌ها و تاجیک‌ها نمایندگی نمی‌کنند.

رهبر حزب اسلامی میگوید:«کاش احزابی در افغانستان وجود داشت که شعارشان ملی و ازهمه اقوام نمایندگی می‌کردند».

وی تصریح کرد،  حقیقت این است که احزابی را در کشورمشاهده می شوند که با شعارهای  قومی و نمایندگی کاذب باعث ایجاد فتنه شده واهداف آنها مطالبه حقوق یک قوم نیست بلکه تنها در صدد فتنه هستند.

وی مدعی شد؛ حزب اسلامی افغانستان نسبت به همه احزاب در شمال افغانستان بیشترین حامی از اقوام ازبک و تاجیک را دارا میباشد.

وی اضاف کرد، حزب اسلامی افغانستان طرفدار شعارهای صلح آمیز است. اما؛ گذاشتن شروط و برپایی خیمه‌های تحصن و شعارهای قومی را نمی‌پسندد.

این در حالی است که حکمتیار قبل از این نیز به احزاب مخالف ارگ ریاست جمهوری و مخصوصا «حزب جمیعت اسلامی» هشدار داده بود که نباید از راه خشونت و تهدید با حکومت وارد شوند.

به هیچ حزبی اجازه تغییردرنظام کنونی را نخواهیم داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد