بودجه-ای-برای-پرداخت-معاش-شورای-ولسوالی-ها-وجود-ندارد

اداره مستقل ارگان های محلی٬ می گویند؛ بربنیاد طرح نخستین این نهاد نماینده گان شوراهای ولسوالی ها به گونه افتخاری کار خواهند کرد و حکومت توان پرداخت بودجه هنگفت برای نماینده گان شوراهای ولسوالی ها را ندارند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: سعید احمد خاموش رییس انسجام امور شوراهای محلی گفته است که بربنیاد قانون، شوراهای ولسوالی‌ها باید ۲۸۰۰نماینده داشته باشند و حکومت باید ۸۰۰ کارمند خدمات ملکی را برای پیشبرد کارهای  این نماینده گان استخدام نمایند: «امتیازاتی که مصرف یک بار یا دوبار آنها در جلسه‌ها می‌شود به نام حق حظور برای آنان در نظر گرفته شده ولی از این بالاتر در چوکات معاش از صلاحیت های رییس جمهور و شورای ملی است".

طلوع نیوز نشوته که تا کنون در ولایت‌های ارزگان، فراه، کندهار و غزنی هیچ شخصی خودش را برای انتخابات شوراهای ولسوالی ها نامزد نکرده است.که این کار نگرانی نهاد های ناظر بر روند انتخابات بیشتر ساخته است.

تعداد ثبت نام شونده ها در ولایت لوگر یک تن، نیمروز هفت تن، زابل پنج تن، بادغیس نُه تن و در ولایت فاریاب نیز دو تن می رسد.

سید حفیظ الله هاشمی، عضو کمیسیون مستقل انتخابات گفت: «در بخش زنان تا کنون چهل و شش خانم ثبت نام کرده و فورم های شان را به کمیسیون آورده اند".

وی علاوه کرد که سنتی بودن جامعه و نبود تامین امنیت در ولایات از عمده ترین مواردی هستند که زنان کمتر در انتخابات شورای ولسوالی ها  نامزد می شوند.

بودجه ای برای پرداخت معاش شورای ولسوالی ها وجود ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد