بودجه-سال-مالی-۱۴۰۰-به-اصلاحات-نیاز-دارد

مجلس نمایندگان می‌گوید که حکومت باید در پرداخت معاشات کارمندان دولت تعلل نورزد؛ زیرا بودجه سال مالی ۱۴۰۰ به اصلاحات بیشتر نیاز دارد.

به گزارش افغان نیوز: نمایندگان مجلس در نشست دیروز چهارشنبه(۲۲، دلو) اظهار داشتند: با آنکه در مسوده ی سوم بودجه تغییرات قانونمند وارد نگردیده است، مشکلات جدی در آن به خصوص افزایش در مبالغ کود های ۲۱ تا ۲۵ نیز مشاهده می شود که چگونگی هزینه این کود ها باید از سوی حکومت روشن شود.

به باور اعضای مجلس، بودجه نماد رشد اقتصاد یک کشور است، اما دیده میشود که پروژه های انکشافی مفید و ارزشمند برای مردم در مسوده ی سوم بودجه باز هم درنظر گرفته نشده است، به این نسبت بودجه به دقت و کار بیشتر نیاز دارد.

میررحمن رحمانی، رییس مجلس نمایندگان گفت:" سند بودجه از سوی حکومت رسمأ به کمیسیون ها ارسال گردیده و کمیسیون‌های دایمی ولسی جرگه مکلف هستند، تا روی آن به گونه دقیق غور و بررسی نموده، نظریات و پیشنهادات شان را با کمیسیون مالی و بودجه مجلس شریک سازند. 

وی همچنان گفت که‌ کمیسیون مالی و بودجه مکلفیت دارد تا نظریات و پیشنهادات اعضای مجلس را درهماهنگی با مسوولین وزارت مالیه، در یک نشست مشترک توحید و به جلسه عمومی ارائه نماید.

آقای رحمانی افزود: بحث بودجه در پارلمان های جهان، در مجموع پیچپده و بحث بر انگیز است، اما با این تفاوت که بحث بالای بودجه آنجا گروگان گیری بودجه تعبیر نمی شود.

رحمانی اذعان داشت که تاخیر در پرداخت معاشات کارمندان دولت به تصویب بودجه سال مالی ۱۴۰۰ بسته گی ندارد و مطابق به ماده ۹۸ قانون اساسی " هرگاه نظر به عواملی، تصویب بودجه قبل از آغاز سال مالی صورت نگیرد؛ بودجه سال گذشته تطبیق می‌گردد. به این ملحوظ حکومت باید در پرداخت معاشات کارمندان دولت تعلل نورزد.

گفته می‌شود که حکومت در نظر دارد مقروضیت شماری از مقامات حکومتی نزدیک به ارگ را از کود های احتیاطی پرداخت نماید.

بودجه سال مالی ۱۴۰۰ به اصلاحات نیاز دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد