بورد-مشورتی-در-رابطه-به-پروسۀ-صلح-ایجاد-می-گردد

رییس جمهوری غنی خطاب به مسئولین ملکی و نظامی ۳۴ ولایت کشور گفت که به منظور ایجاد بورد مشورتی در رابطه به پروسۀ صلح، از هر ولایت نمایندگان شان را طی سه روز معرفی نمایند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور از طریق ویدیوکنفرانس با مسئولین ملکی و نظامی ۳۴ ولایت کشور به شمول رؤسای شورای علما، شورای عالی صلح، امور زنان، پوهنتون های دولتی و حقوق بشر در رابطه به پروسۀ صلح صحبت نمود.

در این ویدیو کنفرانس که شام دیروز در مرکز ملی توحید برگزار گردید، رئیس جمهور گفت که هدف از این نشست، تمرکز بیشتر روی پروسۀ صلح می باشد.

وی خطاب به مسئولین متذکره، گفت که بعد از مشوره ها، به منظور ایجاد بورد مشورتی در سطح ملی در رابطه به پروسۀ صلح، از هر ولایت نمایندگان شان را طی سه روز معرفی نمایند.

رئیس جمهور گفت که هدف از ایجاد بورد مشورتی این است که نمایندگان همه ولایات در این پروسه شامل باشند، زیرا صلح در روشنایی صورت می گیرد.

محمد اشرف غنی تصریح کرد که بعد از تعیین بورد مشورتی، اعضای آن به کابل آمده و به صورت مشترک با تیم تخنیکی حکومت که در پروسۀ صلح مصروف اند، کار خواهند کرد.

آقای غنی خاطرنشان کرد: زمانی که زمینۀ مذاکرات صلح فراهم گردید، همین بورد مشورتی در ساختار تیم مذاکرات نقش ایفا کرده و در این پروسه کمک نماید.

رئیس جمهور کشور گفت: در نظر است که در این بورد مشورتی بعداً نمایندگان احزاب سیاسی، جامعه مدنی، زنان و شماری از چهره های دیگر کشور نیز شامل شوند.

بورد مشورتی در رابطه به پروسۀ صلح ایجاد می گردد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد