بی-کفایتی-حکومت،-فرصت-ها-را-به-بحران-تبدیل-می-کند

مسئولان کمیسیون شکایات انتخاباتی، تأخیر درمعرفی رییس دبیرخانه، کمبود بودجه و عدم استقلالیت در امورمالی را نگران کننده است.

به گزارش افغان نیوز: عبدالعزیز آریایی، رییس کمیسیون شکایت انتخاباتی اظهار داشته است، ضعف هماهنگی نهادهای مربوطۀ داخلی، عدم همکاری تخنیکی و مالی جامعۀ جهانی و تأخیر در معرفی رییس دبیرخانۀ کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی از مشکلاتی است که دامن‌گیر این کمیسیون می باشد.

آقای اریایی افزود: کمیسیون شکایت های انتخاباتی به تاریخ 30 ثور سال جاری مطابق به قانون، 3 تن را به عنوان نامزدان ریاست دبیرخانۀ این کمیسیون به ریاست جمهوری معرفی کرد، اما با گذشت چهار ماه، حکومت هنوز توجهی در این زمینه نکرده است.

شاه‌حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری می گوید، بررسی‌ها ‌یشان نشان می‌دهد که ملاحظاتی در بارۀ افراد معرفی شده برای ریاست دبیرخانۀ کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی وجود دارد.

آقای مرتضوی می‌افزاید که بخشی از مشکلات مالی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی به وزارت مالیه و بخشی دیگر مربوط به همکاران خارجی میشود که تلاش‌ها برای حل آن در جریان است.

این درحالی است که از آغاز اعلام تاریخ برگزاری انتخابات، کمپاین های انتخاباتی و دخالت های سیاسی در امور کمیسیون مستقل انتخابات شروع شده و شمار زیادی از مسئولان کمیسیون شکایات انتخاباتی منتقد  آن هستند که کم کاری و بی کفایتی حکومت در امور برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه، فرصت ها را به بحران مبدل میکند.

بی کفایتی حکومت، فرصت ها را به بحران تبدیل می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد