بیایید-گفتگوی-صلح-بین-الافغانی-را-بپزیرید

رئیس جمهور غنی گفت که اگر طالبان مذدور کشور های همسایه نیستند باید مذاکرات صلح بین الافغانی را که دارای سه مرحله است را پزیرند.

به گزارش افغان نیوز: رئیس جمهورغنی روز گذشته در کنفرانس مشورتی صلح در کابل گفت که شبکه ها و سازمان های تروریستی ما را هدف قرار داده اند، این جنگ افغانستان نیست، بلکه جنگ بالای افغانستان است. آنان می خواهند تا از خاک پاک ما بخاطر فعالیت های ویرانگری استفاده کنند.

رئیس جمهور غنی خطاب به طالبان گفت: بیاید که مذاکرات بین الافغانی نمائیم، اگر افغان هستید، پس اختیار تان را به کشور همسایه ندهید، زیرا آنان نمی خواهند به صلح برسید. وی افزود که مذاکرات بین الافغانی سه مرحله دارد: مرحله اول و دوم باید افغانی باشد و مرحله سوم که تضمین پیمان صلح است، در آن تمام جهان شرکت می تواند.

وی افزود که ابتدا یک جدول ترتیب شود و بعداً به اساس آن مذاکرات صورت گیرد. این مردم جرگه و مذاکره اند. صدها مشکل را حل نموده و از هزاران حادثه جلوگیری کرده اند. عنعنه جرگه و مذاکره در کشور ما بسیار ارزنده است.

محمد اشرف غنی همچنان گفت که ما به پاکستان دست مذاکرات همه جانبه را دراز می نمائیم و حمایت از نهادهای مسلح غیر قانونی مانند مار آستین است.

رئیس جمهور افزود که افغانستان و پاکستان باعث صلح و رفاه منطقه شده می توانند و برای این کار ماحول مناسب فراهم شده است و باید از آن استفاده صورت گیرد. وی افزود: هر افغان که انگیزۀ آبادی وطن را داشته باشد، هیچ کس این انگیزه و افغانیت را از او گرفته نمی تواند.

رئیس جمهور کشور با اشاره به فتوای اخیر علمای پاکستان، گفت که اصول اسلام در تمام جهان تطبیق می گردد، پس این فتوا در حق افغانستان نیز اجرا شود و تعبیر فتوای اسلامی به یک کشور محدود نگردد.

رئیس جمهور غنی خاطرنشان کرد که ما در صف اول امنیت تمام جهان قرار داریم، از این جهت پیمان های امنیتی برای امنیت خود و جهان داریم. وی افزود: تا زمانی که هموطنان ما در خارج مهاجر باشند، وجود ما مکمل نیست. رئیس جمهور تصریح کرد که درد آنها را احساس می کنیم و ترتیبات برگشت شان را نیز فراهم می نمائیم.

رئیس جمهور کشور در اخیر سخنانش با اشاره به بحث های اقشار مختلف جامعه در کنفرانس ملی مشورتی صلح، گفت که بحث های شما برای کنفرانس کابل و پروسه کابل به عنوان یک سند است. وی افزود که در منطقه، کشورهای اسلامی و سایر نقاط جهان نیز کنفرانس های پروسه کابل تدویر خواهد یافت و خواست ها و پیشنهادات شما عملی می گردد.

بیایید گفتگوی صلح بین الافغانی را بپزیرید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد