بیت-المقدس-خط-سرخ-مسلمانان-است

شماری از آگاهان سیاسی و فعالان مدنی در پی اعلام رئیس جمهور امریکا مبنی بر این که بیت المقدس پایتخت اسرائل است اظهار داشته اند که بیت المقدس خط سرخ مسلمانان است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: اجماع ملی مردم افغانستان در یک گردهمایی روز یک‌شنبه(۱۹، قوس) حمایتش را از مردم فلسطین اعلام کرد و اقدام دونالد ترامپ مبنی بر به رسمیت شاختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را به شدت محکوم کرد.

محمد ابراهیم الکوزی، رئیس اجماع ملی مردم افغانستان گفت که مردم شریف افغانستان آماده حمایت از بیت‌المقدس و مردم فلسطین هستند و حاضرند هر نوع قربانی در این راه بدهند و در برابر اسرائیل و آمریکا جهاد کنند.

وی افزود که این اقدام رئیس جمهور آمریکا توهین به مقدسات اسلامی است و مسلمانان به آن پاسخ خواهند داد.

آقای ابراهیمی از علمای اسلامی خواست که در سخنرانی‌ها و خطابه‌های خود، مردم را به وحدت و همدلی دعوت کنند و از تفرقه و اختلاف در میان مسلمانان پرهیز نمایند. اجماع ملی مردم افغانستان نیز بیت‌المقدس را پایتخت فلسطین خواند و اقدام دونالد ترامپ را ظلم به همه مسلمانان جهان دانست.

این فعالان مدنی با حمایت از موقف حکومت وحدت ملی در برابر این اقدام آمریکا، گفت که ما هرگز برادران فلسطینی خود را تنها نخواهیم گذاشت و در کنار آنان تا آزادی قدس مبارزه می‌کنیم.

احمدشاه سفری، معاون اجماع ملی مردم افغانستان گفت که این روی‌کرد ترامپ نتیجه سکوت چندین دهه کشورهای اسلامی، در برابر ظلم و تجاوز اسرائیل بر فلسطنیان است.

او تصریح کرد که مردم افغانستان حاضر است تا به بیت‌المقدس رفته در برابر اسرائیل جهاد نمایند.

بیدار حّاحّی، نماینده پیشین پارلمان کشور از سازمان ملل متحد خواست که فیصله دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را قبول نکند و به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد.

از سوی دیگر محمد اگل مجاهد آگاه امور سیاسی در این زمینه گفت: بیت المقدس خط سرخ مسلمانان است و این اقدام امریکا خطر برای خود امریکا محسوب میشود. او افزود: مردم افغانستان باید آگاه باشند که مورد سوء استفاده بعضی گروه‌های تروریستی صورت نگیرد که به بهانه دفاع از بیت المقدس از انان استفاده کنند.

مجاهد بیان داشت: اگر کشورهای اسلامی بین خود متحد شوند، رئیس جمهور امریکا چنین تصمیم در رابطه به خاک کشورهای اسلامی گرفته نمیتواند اما کشورهای اسلامی متحد نیستند و علیه خود در حال جنگ هستند.

بیت المقدس خط سرخ مسلمانان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد