بیست‌وهشتم-اسد؛-درسی-برای-آیندگان-ماست

ریاست اجرائیه با نشر اعلامیه تبریکی به مناسبت نود و هفتمین سالروز استرداد استقلال کشور گفته است که این روز درسی برای نسل های آینده افغانستان است.

به گزارش افغان خبر: ریاست اجرائیه تصریح کرده است که شاه امان الله خان در تاریخ افغانستان یک پادشاه مترقی، روشنفکر، متواضع، خوش برخورد و وطندوست بود.

اعلان استقلال کشور توسط غازی امان الله خان، به کشور های منطقه این پیام را داد که در برابر اشغال گران مبارزه کرده و استقلال خویش  را به دست آورند.

همچنان در پیام تبریکی آمده است:" ملت هاآن وقت به لذت ازادی خوبتر می فهمند که از نگاه علمی بر خود متکی باشند. رشد اقتصادی داشته و شاهد پیشرفت های اساسی باشند. خوشبختانه امروز میلیون ها شاگرد در مکاتب مصروف درس هستند دانشگاه ها مملو از محصلین است و هزاران جوان افغانستانی در خارج از کشور مصروف تحصیل هستند که اینهمه نویدی است برای استقلال کامل و آینده درخشان و افغانستان خودکفا".

 داکتر عبدالله بیان کرده است:" من این روز خجسته را برای تمام افغانها مبارک می گویم و امید وارهستم که تمام افغان‌ها جشن استرداد استقلال افغانستان را با کتاب و قلم تجلیل نموده و اطفال خود را برای رفتن به مکتب تشویق نمایند".

وی افزوده که حکومت وحدت ملی در سراسر کشور تلاش دارد تا زمینه تحصیل را برای تمام اطفال کشور فراهم سازد.

بیست‌وهشتم اسد؛ درسی برای آیندگان ماست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد