بیش-از-۴-میلیون-دختر-در-افغانستان-به-مکتب-می‌روند

رییس اجراییه تاکید نمود که به اساس سیاست‌های حکومت و کمک‌های جامعه بین‌المللی، بیش از ۴ میلیون دختر در افغانستان به مکتب می‌روند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، روز دوشنبه( ۲، میزان) در نشستی، تحت عنوان «گفتگوی رهبران: به سوی آموزش دختران در مناطق متأثر از جنگ و آسیب دیده»، به میزبانی نخست وزیر کانادا در مقر سازمان ملل متحد اشتراک نمود.

آقای عبدالله ضمن استقبال از طرح نخست وزیرکانادا، تاکید نمود که دختران در مقایسه به دوره‌های گذشته در افغانستان گام‌های مهمی را در عرصه‌ی آموزش و پرورش برداشته‌اند و به اساس سیاست‌های حکومت و کمک‌های جامعه بین‌المللی بیش از ۴ ملیون دختر در افغانستان به مکتب می‌روند.

وی برای عملی شدن این طرح در جوامع بحران ز‌ده و آسیب‌پذیر در پهلوی حق دسترسی به آموزش به کیفیت آموزش نیز تاکید کرد و آن را یکی از چالش‌های عمده در این مسیرخواند. رییس اجراییه در ادامه صحبت‌های خود به قضیه پناهندگان، عودت‌کنندگان و بیجاشدگان داخلی در کشورهای دچار بحران اشاره کرد و رسیدگی به آموزش و پرورش آنان را نیز مهم و حیاتی خواند.

رییس اجراییه برای موفقیت برنامه‌هایی از این دست به همکاری علما و نهادهای جامعه مدنی و تمرکز روی آموزش‌های حرفوی معطوف به بازار و وظیفه تأکید کرد. وی همچنان علاوه نمود که موفقیت کشورهای بحران زده در درازمدت نیازمند عبور از کمک‌های بشردوستانه به سوی توسعه‌ی پایدار است.

قابل تذکر است که نخست وزیر کانادا در نشست سران هفت کشور صنعتی جهان یا جی ۷ در کانادا در ماه جون ۲۰۱۸ اعلان کرد که کشورش برای دست‌یابی دختران و زنان به آموزش با کیفیت و برطرف ساختن موانع آموزشی فراراه دختران و زنان در مناطق جنگی و بحران‌زده مبلغ سه اعشاریه هشت بلیون داکتر کانادایی را سرمایه‌گذاری می‌کند و از کشورها، شخصیت‌ها و نهادهای دیگر نیز در این زمینه کمک می‌خواهد.

بیش از ۴ میلیون دختر در افغانستان به مکتب می‌روند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد