تأخیر-در-انتخابات-نقض-قانون-اساسی-است

معاون اول مجلس سنا در مراسم گرامی داشت از سالیاد قانون اساسی کشور گفت که تأخیر در انتخابات نقض آشکار قانون اساسی از سوی حکومت است.

به گزارش افغان نیوز: محمدعلم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا امروز سه شنبه( 19 – جدی) درکابل، در مراسم گرامی داشت از چهارده همین سالیاد تصویب قانون اساسی کشور گفت:« برخوردهای سلیقه‌یی، قومی و مذهبی برگرفته از رویکردهای حکومت وحدت ملی و نظام می باشد.»

آقای ایزدیار افزود، تأخیر دربرگزاری انتخابات و عدم برگزاری انتخابات شورای ولسوالی، نقض آشکار موارد قانون اساسی از سوی حکومت است.

وی علاوه نمود، مسوولان و مقامات عالی رتبه دولتی باید شهامت و ظرفیت انتقادات، پیشنهادات و نظرات شهروندان را داشته و به خواسته های آنان توجه جدی داشته باشند.

وی عدم تطبیق قانون و عدم برخورد مساویانه را در قسمت تطبیق موارد قانون اساسی مشکلات اصلی و عمده مردم خوانده، گفته است که موارد زیادی از قانون، توسط مسوولان حکومتی تطبیق نشده و نقض می شود.

به گفته آقای ایزدیار، عدم برگزاری انتخابات، اختلافات داخلی میان اعضای کمیسیون انتخابات و کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی عوامل ناگواری را در جامعه در پی خواهد داشت.

معاون اول مجلس سنا تاکید کرد، قانون ثبت احوال نفوس از سوی مجلس نماینده گان چهار سال پیش تصویب شد، اما دوباره به گروگان حکومت قرار گرفته است.

ایزدیار نگرانی شان را از اوضاع بد امنیتی و بی ثباتی درکشور ابراز داشته افزود؛ نا امنی، فساد و بحران سیاسی با گذشت هر روز بد تر شده می رود.

وی همچنان حکومت را در انکشاف بررسی دوسیه های مجرمین حملات انتحاری و انفجاری بی تفاوت خوانده، اظهار داشت؛ سران حکومت بعد از تقبیح و محکوم نمودن عاملان حملات انتحاری و تروریستی، کمیسیون حقیقت یاب را ایجاد می نماید. اما با گذشت چند روز، فعالیت های این کمیسیون بدون کدام نتیجه متوقف می شود.

این در حالی است که حدود چند ماه قبل، سالم ایزدیار، پسر معاون اول مجلس سنا در یک اعتراضات مردمی درشهر کابل، از سوی نیروهای امنیتی به گلوله بسته شد. اما نائیب اول مجلس سنا شاکی از آن است که حکومت در پی گیری عاملان حمله مسلحانه نیروهای امنیتی بالای معترضان جنبش رستاخیر و قتل پسر شان بی کفایت بوده است.

 

تأخیر در انتخابات نقض قانون اساسی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد