تأمین-حق-مشارکت-شهروندان-در-پروسه-بررسی

معاون اداره عالی بررسی، به منظور تأمین مشارکت شهروندان و نهادهای جامعه مدنی در پروسه بررسی، "میکانیزم مشارکت عامه در روند بررسی" را مطرح کرد و گفت که به خواست ها و شکایات مردم رسیدگی می شود.

به گزارش افغان نیوز: سید محمد مهدی حسینی، معاون مسلکی اداره عالی بررسی که امروز چهارشنبه (23حوت) سال جاری، طی نشست مشورتی اشتراک شهروندان در پروسه بررسی با نهادهای جامعه مدنی و رسانه ها گفت: "اشتراک مردم در پروسه ها و برنامه های ملی یکی از ستون پایه هایی است که اعتماد متقابل دولت و ملت را تأمین نموده و پاسخگویی، شفافیت و حسابدهی را افزایش می دهد."

وی در این نشست از نهادهای جامعه مدنی و رسانه ها خواست که نمایندگان خویش را برای تدوین طرح بازنگری میکانیزم مشارکت شهروندان در پروسه بررسی، معرفی نمایند.

حسینی گفت که اداره عالی بررسی طرح نهایی میکانیزم مشارکت شهروندان در پروسه بررسی را که در مطابقت با اسناد تقنینی و معیار های بین المللی باشد، پس از بحث و مشوره های منظم با نمایندگان رسانه ها ونهاد های جامعه مدنی طی یک هفته ترتیب ونهایی می سازد.

وی تاکید دارد که اداره عالی بررسی، کمتیه مشارکت شهروندان را به منظور نظارت و بررسی درخواست ها، شکایات و چگونگی اجرات ایجاد نموده است.

از سوی هم، سید اکرام افضلی، رئیس دیدبان شفافیت افغانستان در این نشست گفت: حکومت و شهروندان باید عضویت مشارکت سازمان حکومت داری باز را جهت شکستاندن انحصار قدرت و حاکمیت نا مشروع از دست برخی از افراد بدست آورند.

وی تاکید دارد که شهروندان و جامعه مدنی در پروسه بررسی، مرحله پی گیری و نظارت این پروسه در امر مبارزه با فساد اداری سهم وسیع و فعال داشته باشند.

اداره عالی بررسی افغانستان تحت برنامه تشویقی، صندوق اعانه برای بازسازی افغانستان(IP-ARTF)، شاخصه بانک جهانی مبنی بر ترتیب میکانیزم اشتراک شهروندان در پروسه بررسی را در سال (2016) پذیرفته و با سفارش بانک جهانی، "میکانیزم مشارکت عامه در روند بررسی" را ترتیب نموده است.

تأمین حق مشارکت شهروندان در پروسه بررسی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد