تأکید-عبدالله-و-کرزی-روی-هیأت-جامع-در-مذاکرات-بین‌الافغانی

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی و رییس‌جمهور پیشین کشور بر معرفی هیأت همه‌شمول و جامع از جانب جمهوری اسلامی افغانستان در مذاکرات بین‌الافغانی تأکید ورزیدند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان، عصر امروز(چهارشنبه، 23 دلو) در دفتر کارش در قصر سپیدار با جناب حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین افغانستان، دیدار و ملاقات کرد.

در اعلامیه ریاست اجراییه آمده است که در این دیدار، دربارۀ پیشرفت‌ها در مذاکرات صلح و اوضاع سیاسی و جاری کشور بحث و تبادل نظر صورت گرفت. رییس‌ اجراییه حکومت وحدت ملی و رییس‌جمهور پیشین ابراز امیدواری کردند که مذاکرات صلح به پایان خشونت‌ها و ختم جنگ طولانی در کشور منجر شود.

همچنان، هر دو رهبر سیاسی، صلح را از اولویت‌های نخستین مردم افغانستان خوانده و بر معرفی هیأت همه‌شمول و جامع از جانب جمهوری اسلامی افغانستان در مذاکرات بین‌الافغانی تأکید ورزیدند.

این درحالی است که آقای عبدالله عصر دیروز با راس ویلسن شارژدافیر سفارت ایالات متحده‌ی امریکا در افغانستان نیز ملاقات کرد.

در این دیدار، دو طرف در باره تلاش‌ها برای دست‌یافتن به صلح و انتخابات ریاست جمهوری بحث و تبادل نظر کردند.

دو طرف صلح را از اولویت‌های افغانستان خواندند و از پیش‌رفت به دست آمده در موضوع کاهش خشونت در مذاکره با طالبان به عنوان گامی برای دست‌یافتن به صلح دایمی استقبال کردند.

تأکید عبدالله و کرزی روی هیأت جامع در مذاکرات بین‌الافغانی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد